Steve Berry: Het derde geheim

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Steve Berry: Het derde geheim

Berichtdoor Marjo » 03 Jul 2006, 15:12

Als je geen thrillerfan bent is dit toch een interessant boek, vanwege het thema: wat is de rol van de vrouw in de Kerk? Moet zij wel of niet plaats kunnen nemen op het altaar? Mag zij wel of niet zelf beslissen over haar ongeboren baby?
En daarnaast een leerzame les over Mariaverschijningen, Berry heeft alles grondig uitgeplozen, het is "factie", zoals eenkennis van me het noemt..
Maar natuurlijk ook erg spannend!!

Lees verder, klik hier! http://www.thrillers-leestafel.info/steve-berry/

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44094
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Jul 2006, 08:07

Ik heb de Amberzaal van hem gelezen en ik vond het historische gedeelte toen erg goed, hij had duidelijk alles uitgezocht en die zaal staat ook in m'n geheugen gegrift. Het verhaal eromheen was volgens mij een beetje James Bond achtig wat ik erg jammer vond. (Knappe man en beeldschone vrouw die elk voor een andere baas werken en zich toch onweerstaanbaar tot elkaar aangetrokken voelen, en er vinden redelijk onwaarschijnlijke 'toevalligheden' plaats.

Is dit boek ook met veel spektakel om het historische verhaal heen?

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Jul 2006, 13:08

Het is en blijft een thriller natuurlijk, dus ja, er is spektakel. De machtstrijd binnen het Vaticaan bijvoorbeeld. Maar het is zeer aannemelijk. Natuurlijk is er ook de liefde, die alles overwint. Blijkbaar moet dat altijd om er een beetje jus in te brengen. Het had weg kunnen blijven, maar het stoort niet. Het is in mijn ogen niet James Bondachtig en het wordt in ieder geval veel beter en geloofwaardiger gebracht dan Brown deed met zijn man/vrouwperikelen.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten