Achterflap:
Een nachtmis in de Dom van Keulen ontaardt in een bloedbad. De daders verdwijnen spoorloos met hun buit: het relikwie van de bijbelse Wijzen uit het Oosten. Het getuigenis van de enige overlevende zorgt voor opschudding in het Vaticaan.
Een kardinaal verzoekt de Romeinse agente Rachel Verona een discreet onderzoek in te stellen. Ook doet hij een beroep op SIGMA - een geheime Amerikaanse elite-eenheid. SIGMA stuurt een team van wetenschappers en militairen onder leiding van Grayson Pierce om de getuigenverklaring te verifiëren.
De daders behoren tot een mystieke, geheime broederschap van alchemisten en moordenaars, die de relieken willen gebruiken om de wereld diepgaand te veranderen. Het zijn fanatici die zich door niets en niemand laten tegenhouden.
Pierce en Verona worden zowel jager als prooi en moeten alle zeilen bijzetten om te overleven. Het spoor leidt naar een historische locatie waar wetenschap en religie samenkomen...
Mijn mening:
Wat ben ik blij dat het boek uit is!
Ondanks mijn grote interesse voor geschiedenis, symboliek, geloof enz... heb ik van dit boek niét genoten. Ik ben nu wel op de hoogte van een aantal gegevens en ga wel proberen meer te weten te komen maar dàt was toch niet de eerste bedoeling van de schrijver van dit boek, neem ik aan.
Ik vond het begin veelbelovend en spannend, al had ik wel wat moeite met de opbouw. Vanaf het moment dat de hoofdpersonen elkaar ontmoetten, dacht ik dat het vlotter zou lezen. Jammer genoeg werd het dan ook ongeloofwaardiger. De opeenvolging van gevangen en op-het-laatste-gevaarlijke-nippertje-ontsnapt, de heel-goed-van-pas-komende kennis en kunde van elk van de hoofdpersonen vond ik wat goedkoop.
Dat hoogstandjes van de moderne technologie die eeuwenlang verborgen kwesties op het spoor komen en zelfs bijna oplossen, lijkt me een verwaande opstelling.
Een aantal zaken werden te weinig uitgediept:
Seichan verdwijnt spoorloos. Dat irritéért me meer dan dat het spanning oproept.
Wat met de échte gouden sleutel?
Ik kan dit boek echt niet vergelijken met een Dan Brown. Het doet me meer denken aan de eveneens door mij verguisde 'Dochter van God' van Lewis Perdue.
Steen der Wijzen - James Rollins
Volgens mij staat dit boek hier verkeerd, dit is namelijk een thriller.
Mijn mening over dit boek:
Dit boek is de perfecte kloon van Dan Brown. Net als in de boeken van Dan Brown komt in dit boek ook de ene na de andere onwaarschijnlijke redding, een broederschap en een zoektocht naar een eeuwen oude geheim. Origineel is het niet, maar net als dat ik de boeken van Dan Brown goed vind, vond ik dit ook een goed boek. Het is spannend en vol met historische feiten.
Mijn mening over dit boek:
Dit boek is de perfecte kloon van Dan Brown. Net als in de boeken van Dan Brown komt in dit boek ook de ene na de andere onwaarschijnlijke redding, een broederschap en een zoektocht naar een eeuwen oude geheim. Origineel is het niet, maar net als dat ik de boeken van Dan Brown goed vind, vond ik dit ook een goed boek. Het is spannend en vol met historische feiten.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/
http://www.bi-sa.nl/
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”