Mo Hayder - Tokio

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Mo Hayder - Tokio

Berichtdoor Dettie » 20 Mar 2006, 16:03

Pff, luguber dit boek, dat ik net voor slapen gaan dichtsloeg. Gelukkig niet van gedroomd..

Lees verder, klik hier... http://www.thrillers-leestafel.info/mo-hayder


Marjo
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Apr 2009, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 20 Mar 2006, 16:06

Als jij het al luguber vindt Marjo dan hoef ik er helemáál niet aan te beginnen!

Vond je het bloedbad in Nanking luguber of is het verhaal zélf dat?


Bernadet
(toch een watje)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 20 Mar 2006, 16:48

Beiden. En eigenlijk vertelt Hayder niet eens zo heel veel tot in details, maar als ze het doet, doet ze het goed..

joyce
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 Mar 2006, 13:06
Locatie: rotterdam

Berichtdoor joyce » 24 Mar 2006, 13:35

Inderdaad.Ik was er behoorlijk van onder de indruk hoor
Afschuwelijk,allemaal
In het begin had ik zoiets van ..... tja niet verwacht maar de nieuwschierigheid won en toen achter elkaar uit gelezen
Ik heb toen op het internet wat zitten surfen over de slachting :cry:
tja beter niet kunnen doen ,wat erg allemaal
Elk afscheid,is de geboorte van een herrinnering(Dali)

Tijgetje
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 Jul 2006, 19:22
Locatie: Steenwjik

Berichtdoor Tijgetje » 11 Jul 2006, 19:33

Ik heb het boek thuis staan, maar durf er niet in te beginnen. De cover vind ik al zo luguber! En nu ik jullie reacties heb gelezen, durf ik helemaal niet meer!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 11 Jul 2006, 19:50

Ik durf ook niet tijgetje. Ik ben al helemaal geen held met thrillers, vind al gauw wat luguber of eng.
En dit boek vind ik er inderdaad ook luguber uitzien. Brrr

Bernadet
welkom bij Leestafel trouwens!

Christine
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 Jan 2006, 14:40
Locatie: Grimbergen België
Contact:

Berichtdoor Christine » 13 Jul 2006, 08:10

Ik heb het net uit en werk nog aan de recensie. Binnenkort te lezen op mijn blog ! Een prachtig boek, Mo Hayder overtreft zichzelf hiermee.
Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:

http://blog.seniorennet.be/christine/

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 04 Aug 2006, 12:06

Wordt misschien eens tijd om Mo Hayder te gaan proberen. Alle de hier gemaakte opmerkingen maken me uiterst nieuwsgierig. Een paar dagen terug in de trein zat een jonge vrouw eentje van deze schrijver te lezen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Aug 2006, 12:15

Het is wel iets heel anders dan je tot nu toe gewend bent Roel!
Maar verandering van spijs hè

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 04 Aug 2006, 19:50

Hoe bedoel je iets heel anders dan tot ik toch nog toe gewend ben? Verklaar U nader!

Marjo schreef:Het is wel iets heel anders dan je tot nu toe gewend bent Roel!
Maar verandering van spijs hè

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 04 Aug 2006, 20:12

Het is altijd leuk om eens iets anders te lezen hoor...
Ik las Vogelman van Hayder tijdens mijn vakantie en dat boek, en de schrijfster smaakte naar meer...

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Aug 2006, 20:25

Mo Hayder is een goede schrijfster, maar schrijft toch echt geen literatuur. Haar boeken zijn vaak gruwelijk, over de donkere kant van de mens.
Zulke boeken lees jij toch niet Roel?

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 16 Aug 2006, 10:39

Hallo Marjo,

Zulke boeken lees ik toch niet. Ik lees alleen maar literatuur???

Dus ik lees niet de boeken van Stephen King, Clive Barker, Ramsey Cambell, Poppy Z. Brite, Michael Slade, Charles Grant, Whitley Strieber, Dan Simmons, HP Lovecraft, Edgar Allen Poe, ETA Hoffmann, Bram Stoker met plezier?

Verklaar u nader!

Ik ben sinds een tijdje druk bezig in Everville van Barker. Dat is het vervolg van The great and secret show (uitstekende roman!), wat ook wel de boeken van de kunst deel 1 wordt genoemd. Everville is trouwens weer een prachtig verhaal. Waar ik ook aan bezig ben zijn Boeken van het bloed. Daar staan stond toch hele bizarre verhalen in! Maar van zijn romans blijft Weaveworld nog altijd de beste die ik gelezen heb.

Marjo schreef:Mo Hayder is een goede schrijfster, maar schrijft toch echt geen literatuur. Haar boeken zijn vaak gruwelijk, over de donkere kant van de mens.
Zulke boeken lees jij toch niet Roel?

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2006, 13:01

Enkele namen vind ik toch onder literatuur vallen: Lovecraft, Poe, Hoffmann, en misschien Bram Stoker ook.
Maar ok, ik was even kwijt dat je die ook las! Je was de laatste tijd voor zover ik weet heel erg met "klassieke "werken bezig..
Ik heb pas weer een boek van Clive Barker bovenop gelegd (ben de titel kwijt), maar helaas is het intussen al weer naar meer naar onder..
Wie zijn: Cambell, Brite, Slade, Grant en Strieber????

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 16 Aug 2006, 14:45

Hoi Marjo,

Ja, dat weet ik. Genoemde auteurs overlappen met schrijvers van het populaire griezelgenre. Maar Stoker's Dracula wat ik gelezen heb, zit echt op de grens van literatuur. Het viel me in karakteruitwerking behoorlijk tegen. De landschapsbeschrijvingen zijn indrukwekkender!

O ja, ik lees al sinds begin jaren negentig griezel/thriller boeken. Maar de literatuur drukt ze meestal naar achter. Maar ik vind niks heerlijkers om voor het slapen gaan spannende boeken te lezen.

Van Barker heb ik al een groot deel van zijn oeuvre gelezen. Alle romans tot aan Everville. Volgende boek wordt dan Sacrament.
Dat zijn allemaal griezelauteurs.
Cambell is een aparte schrijver en je moet van zijn stijl houden. Het is niet mijn favouriete schrijver geef ik toe.
Brite is een topper onder de vampierschrijvers. Haar verhalen hebben altijd een heel persoonlijke inslag.
Slade heb ik één boek van gelezen: Koppensnellers. Heel sterk! Ongelooflijk dat ik pas op de laatste pagina wist wie het gedaan had!!
Grant. Ook pas een boek van gelezen The orchard. Kenmerkend is de aparte sfeer die hij oproept. Strieber is voor mij een topper onder de griezelauteurs. Ieder boek van hem is weer top. De verboden zone was zo spannend dat ik die in een ruk uitgelezen heb.
Ik heb trouwens nog meer auteurs gelezen, maar daar schieten me de namen niet van binnen.

Herinner je nog het kenmerk van de romantiek "de schoonheid van het gruwelijke". Nou dat slaat hier wel zeer goed op.

Marjo schreef:Enkele namen vind ik toch onder literatuur vallen: Lovecraft, Poe, Hoffmann, en misschien Bram Stoker ook.
Maar ok, ik was even kwijt dat je die ook las! Je was de laatste tijd voor zover ik weet heel erg met "klassieke "werken bezig..
Ik heb pas weer een boek van Clive Barker bovenop gelegd (ben de titel kwijt), maar helaas is het intussen al weer naar meer naar onder..
Wie zijn: Cambell, Brite, Slade, Grant en Strieber????

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2006, 14:53

Wat die romantiek betreft heb ik nog aan je gedacht gisteren toen ik begon aan het boek van Pierre Bergounioux..hang naar geschiedenis, onschuld van een kind. gevoelens van nostalgie..nou, als dat dan geen romantisch boek is dan weet ik het niet meer!

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 16 Aug 2006, 15:01

Hoe ben je op het spoor van deze schrijver gekomen?
Dat is ook een schrijver waarvan ik een boek wil proberen.
Een paar maanden geleden stond een heel artikel in nrc over een aantal bijzondere hedendaagse Franse schrijvers.
Dat klinkt inderdaad romantisch, Marjo!
Ben heel benieuwd naar je eindindruk.

Marjo schreef:Wat die romantiek betreft heb ik nog aan je gedacht gisteren toen ik begon aan het boek van Pierre Bergounioux..hang naar geschiedenis, onschuld van een kind. gevoelens van nostalgie..nou, als dat dan geen romantisch boek is dan weet ik het niet meer!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2006, 15:26

Ik heb het gewoon uit de bieb meegepikt. Soms valt je oog ergens op.
Ik lees niet alleen getipte boeken, toevaltreffers zijn net zo leuk!
En toen had Bernadet het tweede boek dat hierbij hoort op de site..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2006, 15:56

Hoe ben je op het spoor van deze schrijver gekomen?


Rotor! Soms drijft u me tot wanhoop! :D

Elke maand hebben we een thema, deze maand is het thema Franse schrijvers. Elke dag plaats ik op de homepage een boek van een Franse schrijver.
Welke thema's en boeken al geweest zijn kan je hier zien.. http://oscar.messageboard.nl/7067/viewforum.php?f=6

Bernadet
die ook wel weet dat je weinig tijd hebt en niet alles kan bijhouden.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2006, 16:23

Ik had het al gekozen om te lezen voor je deze schrijver als themaschrijver nam....

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2006, 16:39

O :oops:

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 16 Aug 2006, 17:02

Ha

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 17 Aug 2006, 10:33

Helemaal mee eens.
Als ik geen lijstje in mijn hoofd heb als ik voor nieuwe boeken ga, trek ok wel eens er een uit op de gok. Zeg maar het kan vriezen of het kan dooien.

Marjo schreef:Ik heb het gewoon uit de bieb meegepikt. Soms valt je oog ergens op.
Ik lees niet alleen getipte boeken, toevaltreffers zijn net zo leuk!
En toen had Bernadet het tweede boek dat hierbij hoort op de site..

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 17 Aug 2006, 10:36

Ja, geloof me of niet, maar soms zit ik zo diep in een onderdeel hier op het forum, dat mijn brein niet de link maakt. Dus ik stond even helemaal niet stil bij het thema van de maand!


Bernadet schreef:
Hoe ben je op het spoor van deze schrijver gekomen?


Rotor! Soms drijft u me tot wanhoop! :D

Elke maand hebben we een thema, deze maand is het thema Franse schrijvers. Elke dag plaats ik op de homepage een boek van een Franse schrijver.
Welke thema's en boeken al geweest zijn kan je hier zien.. http://oscar.messageboard.nl/7067/viewforum.php?f=6

Bernadet
die ook wel weet dat je weinig tijd hebt en niet alles kan bijhouden.

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 17 Aug 2006, 10:38

Ik ga er eentje van Hayder aanschaffen. Jullie horen nog van mij.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten