Henning Mankell : Moordenaar zonder gezicht

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Henning Mankell : Moordenaar zonder gezicht

Berichtdoor Hermine » 14 Mar 2006, 10:13

Mijn eerste kennismaking met Mankell. Ik begrijp dat deze schrijver populair is.
Kurt Wallander is een zeer realistisch neergezette politieman die ook nog zoiets heeft als een privéleven. Zijn opvattingen zijn doordacht en genuanceerd. Hij deelt de wereld niet zomaar zwart/wit in en kan begrijpen waarom sommige ideeën ontstaan, hoewel hij daden die er uit voortkomen wel veroordeelt.
Spannend boek. Vlotte schrijfstijl.
Achterflap:
Inspecteur Kurt Wallander is bezig de dubbele moord op een ouder boerenechtpaar te onderzoeken, een moord die de politie van Ystad omschrijft als ‘een menselijk slachthuis’. Hij ontdekt dat er politiek-maatschappelijk gevoelige kanten aan de zaak zitten. Omdat er vermoedens leven dat buitenlandse vluchtelingen bij de moord betrokken zijn, probeert Wallander zijn onderzoek angstvallig buiten de publiciteit te houden. Tevergeefs. Vanaf dat moment beginnen tegenstanders van de Zweedse asielpolitiek het onderzoek op hoog niveau te manipuleren.

MoniquevZ
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 Feb 2006, 18:13

Andere boeken Mankell

Berichtdoor MoniquevZ » 14 Mar 2006, 15:11

De Kurt Wallander boeken van Mankell zijn erg leuk om te lezen, maar zijn niet-detectives zijn ook zeker de moeite waard!
Lees bijv eens Daniel, zoon van de wind, of Tea Bag. Ik denk dat je op deze site wel een beschrijving kunt vinden.
Groetjes, Monique

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 14 Mar 2006, 17:01

Ik heb vorige woensdag 'Daniel' meegebracht uit de bib. :)

MoniquevZ
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 Feb 2006, 18:13

Daniel

Berichtdoor MoniquevZ » 14 Mar 2006, 17:22

Ik ben heel erg benieuwd naar wat je van dit boek vindt. Het is een best aangrijpend boek vond ik.
Groet, Monique

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 31 Mar 2006, 10:42

Ik heb het uit maar er is afgelopen maand veel gebeurd in mijn privéleven.
ik zal het later wel eens bespreken maar ik raad je aan het boek niet te lezen als het net wat minder met je gaat. Ik vond het vrij triest.

MoniquevZ
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 Feb 2006, 18:13

triest

Berichtdoor MoniquevZ » 31 Mar 2006, 11:15

Hoi Hermine, ja, ik vermeldde al dat het een triest boek is. Maar toch wel erg mooi. Ik lees uit je reactie dat het niet zo goed met je gaat, ik wens je veel sterkte! Groet, Monique

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 31 Mar 2006, 15:56

Dankjewel!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 31 Mar 2006, 16:43

Ik hoorde dat Mankell in Chassé, Breda komt, voor de presentatie van zijn nieuwe boek. Maar ik weet niet wanneer.

MoniquevZ
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 Feb 2006, 18:13

Nieuwe boek

Berichtdoor MoniquevZ » 01 Apr 2006, 09:29

Het nieuwe boek, dat is toch 'de luipaard'?
Iemand al gelezen?

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 02 Apr 2006, 19:12

Nee, ik ben pas aan de derde van Henning bezig. ik wil de Wallanderreeks op volgorde lezen omdat me dat aangeraden werd op een ander forum. Ik vind Mankell wel een aangename ontdekking.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Jul 2008, 16:51

Allemaal Henning Mankell fans?

Ik ben ook begonnen met "moordenaar zonder gezicht". Ik vond het zo goed dat ik al de andere van de Wallander serie binnen enkele weken ook had aangeschaft. Nu lees ik ze ook op volgorde. Ik denk ook dat dat misschien het beste is. Maar zo gaat het met vele schrijvers vind ik. Ook bij Karin Slaughter en Preston en child is het net iets beter als je de voorgangers al hebt gelezen.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten