John Twelve Hawks - De Reiziger

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

John Twelve Hawks - De Reiziger

Berichtdoor Hermine » 25 Feb 2006, 21:35

Achterflap:
De zesentwintigjarige Maya heeft, afgezien van de meedogenloze verplichtingen tegenover haar vader, gekozen voor een normaal leven in Londen.

Maar Maya stamt af van de Harlekijns – toegewijde strijders die hun leven willen geven om de Reizigers te beschermen, een selecte groep die in staat is verlichting te brengen.

De broers Gabriel en Michael Corrigan wonen in Los Angeles. Al hun hele leven worden ze achtervolgd door geruchten dat hun vader een Reiziger was, een van de profeten die verandering in de wereld willen bewerkstelligen.

Als Maya hoort dat de broers in gevaar verkeren, stort ze zich opnieuw in het kille en eenzame bestaan van de Harlekijns. Ze gaat de confrontatie aan met gewetenloze huurlingen die al generaties lang jacht maken op de Reizigers.

Er ontstaat een gigantische machtsstrijd die een diep verborgen geheim zal onthullen.

Mijn mening:
Het verhaal begint erg vlot om dan even te stremmen. Pas in het midden begon het me meer en meer te boeien. Ik moest wel een zekere aversie tegen Oosterse Vechts'kunst' overwinnen.
De laatste hoofdstukken zijn (of lijken) erg kort en dat drijft op één of andere manier de spanning op.
Het boek doet me denken '1984' van Orwell omwille van de 'Big Brother is watching you'-sfeer.
Het verhaal is vrij geloofwaardig geschreven, op de ninja-toestanden na dan. Het boek is in elk geval met 'vaste hand' geschreven.
Hoewel het niet een genre is waar ik van hou en niet sta te springen om deel 2 te lezen, wil ik dit wel doen.

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 26 Feb 2006, 09:27

Ik vind dit een zeer goed boek. Ik lees nooit twee boeken van dezelfde schrijver achter elkaar, maar als van deze schrijver deel 2 er al was geweest, had ik die gelijk gelezen.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Feb 2006, 19:44

Ik dacht gisteren al: deze hadden we toch al als item? En nu kwam ik het tegen bij de fantasy.
Het boek staat bij nog ongelezen op de plank, dus ik weet het niet: wat is het: thriller of fantasy?

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 27 Feb 2006, 09:10

Het is het allebei Marjo.
Mijn website over bookcrossing

http://www.bi-sa.nl/

Gast

Berichtdoor Gast » 27 Feb 2006, 09:34

bianca schreef:Het is het allebei Marjo.

Het is beide en zeker da moeite waard om te lezen!

Ik vond het een geweldig boek en iemand zei mij: Alles klopt! En inderdaad ik moet hem gelijk geven! Alles klopt tot in de puntjes. Nu wachten op deel 2! :cry:

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 28 Feb 2006, 08:16

Jammer genoeg duurt dat nog erg lang Jurgen.
Mijn website over bookcrossing

http://www.bi-sa.nl/

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Feb 2006, 09:33

bianca schreef:Jammer genoeg duurt dat nog erg lang Jurgen.

Ja bianca, nog veel te lang. Maar gelukkig heb ik nog genoeg te lezen. En zoals ik overal zie jij ook! :D

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 28 Feb 2006, 11:43

Als ben ik niet (meer) zo'n thrillerlezer en al zeker geen lezer van fantasyboeken: de Reiziger las ik een in adem uit.
En ja, ook ik snakte meteen naar het volgende deel...

Groetjes, Irene

Steven
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 Sep 2007, 11:54
Locatie: Vlaardingen

Berichtdoor Steven » 21 Mei 2008, 11:15

Even een kickje voor de liefhebbers, deel 2 is er sinds begin mei in het Nederlands.


De Donkere rivier en nog steeds weet niemand wie John Twelve Hawks in het echt is.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 22 Mei 2008, 08:13

Nu weet ik niet eens of ik dit gelezen heb of niet..


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten