M.J. Arlidge - Nog lange niet

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Renate » 31 Okt 2021, 13:08

Als Justin Lanning weg gaat uit z’n kantoor en de lift waarin hij staat plotseling stil blijft staan, krijgt hij een telefoontje van iemand, die eerst een tijd zwijgt en hem dan vertelt, dat hij nog een uur te leven heeft. Even later gaan de lichten in de lift weer aan en deze zet z’n reis naar beneden voort.

Lees verder http://thrillers-leestafel.info/mj-arlidge

-

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Marjo » 31 Okt 2021, 13:10

Jij hoort bij de fans van Arlidge dus. Ik vond Iene Miene Mutte niet goed, al heb ik geen idee meer waarom. In ieder geval heb ik daarna niets meer van hem gelezen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Renate » 31 Okt 2021, 13:19

Tja, smaken verschillen vermoedelijk. Waar de een gek op is, kan de ander wat minder bekoren. Soms is dat misschien wel eens jammer, omdat ik dan wel eens geneigd ben te denken dat ik het mis heb, als iemand anders minder enthousiast is over een boek, maar ja, zo gaat het uiteindelijk met alles.
Ik kijk ook nog wel eens op een website met CD-besprekingen en dan zie ik soms ook dat de een een CD maar 1 ster geeft, terwijl een ander met 5 sterren aan komt. Tja, op wiens oordeel moet je dan af gaan.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Marjo » 31 Okt 2021, 19:25

Dat kan je alleen maar zelf uitmaken. Ik vind het altijd vreemd als iemand volledig meegaat in de recensies van een bepaalde recensent.
Vindt die het goed, dan moet het goed zijn. En als die het niks vindt, dan is het niks. Dat kan toch niet! Precies wat je zegt: smaken verschillen en zelfs al zit je vaak op een lijn, het kan net zo goed zijn dat het een keer niet het geval is.
Altijd zelf proberen, vind ik.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Renate » 31 Okt 2021, 20:18

Het is voor een deel ook de besprekingen goed lezen en zien wat iemand niet bevalt, of juist wel en op een gegeven moment leer je ook te kijken naar wat de recensent schrijft en hoe je dat kunt interpreteren en als je ontdekt dat een recensent vaak jouw oordeel deelt, kun je daar misschien meer waarde aan hechten, hoewel je het uiteindelijk toch zelf moet beoordelen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Marjo » 31 Okt 2021, 20:24

Precies, dat laatste is wat ik bedoel.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Dettie » 05 Nov 2021, 14:23

Pffff wat een spannend verhaal Renate, als het een film zou zijn, zou ik nagelbijtend verder kijken en toch 's avonds even het huis doorlopen...
Mooie recensie ook.

Wat recensenten betreft: Het is wel zo dat je op gegeven moment merkt dat een recensent dezelfde boeken als jij waardeert. Dan geldt zijn stem voor mij toch meer als een prikkel om het boek te kopen of in de bibliotheek te reserveren. Het kan altijd evengoed tegenvallen maar vaak is het wel zo dat je inderdaad het boek ook met veel plezier leest. Dat heeft niets met de positieve recensie te maken, wel met smaken die te vergelijken zijn.

Renate schrijft:
Waar de een gek op is, kan de ander wat minder bekoren. Soms is dat misschien wel eens jammer, omdat ik dan wel eens geneigd ben te denken dat ik het mis heb, als iemand anders minder enthousiast is over een boek.

Ja dat herken ik wel Renate, het is dan net of jij als persoon ook een beetje afgewezen wordt.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Marjo » 05 Nov 2021, 14:51

Daar heb ik helemaal geen last van. Ik weet maar al te goed dat smaken verschillen, dat iedereen anders is.
En wat die recensenten betreft: dat heb ik ook niet, maar misschien komt dat ook omdat ik helemaal niet kijk naar wie het schrijft. Ik heb het nu over kranten en zo. Ik reageer dus niet op degene die het schrijft maar op de inhoud van wat hij of zij schrijft.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Dettie » 05 Nov 2021, 15:21

Ja bij mij werkte dat ook zo Marjo, dat ik naar de inhoud keek van de recensie maar op gegeven moment viel het me op dat ik vaak door dezelfde recensent gegrepen werd. Was best grappig dat te ontdekken.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Marjo » 05 Nov 2021, 16:09

Ik denk niet dat ik er op ga letten, dat zou wel eens kunnen betekenen dat ik dan andere links laat liggen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: M.J. Arlidge - Nog lange niet

Berichtdoor Renate » 12 Jul 2022, 15:25

En ik heb inmiddels het tiende deel van de serie in huis. Vanavond zal ik er in beginnen.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten