Val McDermid - De sirene

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Val McDermid - De sirene

Berichtdoor Marjo » 16 Jun 2020, 13:00

Dit is van een andere site. Ik maak geen verslag en dat komt doordat ik het hier mee eens ben. Ik heb het boek ook ooit eerder gelezen.
Dit was de eerste Tony Hill.

'De sirene is voorspelbaar: In Bradfield zijn in negen maanden tijd drie gruwelijke moorden gepleegd op mannelijke homo’s. Twee teams worden op de zaak gezet, waarvan één wordt geleid door de kersverse inspecteur Carol Jordan. Zonder dat zij daarover iets heeft te zeggen wordt de psycholoog Tony Hill aan haar team toegevoegd. Het is aan Hill om het korps te overtuigen van de toegevoegde waarde van een profiler.

Zie hier alle ingrediënten voor een voorspelbaar verloop. Carol Jordan heeft het moeilijk in haar nieuwe rol als leidinggevende in een traditioneel mannenbolwerk. Zij ondervindt vooral weerstand bij een oude rot met een ruwe bolster met een helaas niet zo blanke pit. Tony Hill wacht ook geen warm welkom, want een nieuw persoon met een nog onbekende vaardigheid in een behoudend bolwerk.

De seriemoordenaar is evenzeer voorspelbaar. Een slechte jeugd, gepest op school, niet geaccepteerd door zijn omgeving. En dan zit er blijkbaar weinig anders op dan dat je later in je leven mensen gruwelijk mishandelt tot de dood erop volgt.'

Bron: https://jkleest.nl/2019/01/de-sirene-val-mcdermid/

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Val McDermid - De sirene

Berichtdoor Dettie » 17 Jun 2020, 17:18

Zou je volgende keer als je iets overneemt de bron erbij willen zetten Marjo? (dat heb ik nu gedaan)
Eigenlijk mag een recensie overnemen helemaal niet, want op elke tekst zit copyright. Nu is de site waar je het vanaf gehaald hebt van Jan Koster, die ook wel af en toe voor Leestafel recenseerde, dus ik denk dat hij geen bezwaar heeft, maar het mag officieel dus niet.
Daar kan ik eventueel een flinke boete voor krijgen.

Ik plaats het maar even hier zodat iedereen het even weet. Anders het ik het wel even privé gemeld.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Val McDermid - De sirene

Berichtdoor Marjo » 17 Jun 2020, 19:26

(O, prima. Dan zet ik het er in het vervolg bij)
Van Val McDermid zal ik nu niet snel meer iets lezen, ik ben het ontgroeid denk ik.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten