Het boek begint als inspecteur Karen Hornby met een verschrikkelijke kater wakker wordt in een bed in een hotel, naast haar baas Jounas Smeed. Ze sluipt het hotel uit en gaat naar huis, terwijl ze haar baas laat slapen. De echte problemen beginnen echter pas als er een vrouw bruut vermoord blijkt te zijn. Het slachtoffer is de ex van Jounas Smeed...
lees verder http://thrillers-leestafel.info/maria-adolfsson
-
Maria Adolfsson – Misleiding - Doggerland 1
Re: Maria Adolfsson – Misleiding - Doggerland 1
Ondanks dat je uitkijkt naar het volgende boek vind ik je toch niet echt enthousiast klinken Renate. Je schrijft:
"Er zijn wat hoofdstukken over een commune in 1970, waarin een familielid van het slachtoffer voorkomt. Wat deze hoofdstukken met de zaak te maken hebben blijft lang onduidelijk. "
"Deze zaak wordt overigens niet verder uitgewerkt. "
"De oplossing komt pas helemaal tegen het einde en zelf daar komt nog een rare draai"
Echt positief klinkt het niet of zie ik dat verkeerd?
Dettie
"Er zijn wat hoofdstukken over een commune in 1970, waarin een familielid van het slachtoffer voorkomt. Wat deze hoofdstukken met de zaak te maken hebben blijft lang onduidelijk. "
"Deze zaak wordt overigens niet verder uitgewerkt. "
"De oplossing komt pas helemaal tegen het einde en zelf daar komt nog een rare draai"
Echt positief klinkt het niet of zie ik dat verkeerd?
Dettie
Nee hoor, ik ben best wel te spreken over het boek. Juist het feit dat lang onduidelijk blijft wat te stukken over de commune met het verhaal te maken hebben en de rare draai aan het eind, maken het aantrekkelijk.
De rare draai is niet negatief bedoeld. Het is een neutrale opmerking, meer dat het als een verrassing komt, niet dat het ongeloofwaardig is, ik zou juist zeggen in tegendeel.
De rare draai is niet negatief bedoeld. Het is een neutrale opmerking, meer dat het als een verrassing komt, niet dat het ongeloofwaardig is, ik zou juist zeggen in tegendeel.
Laatst gewijzigd door Renate op 07 Jun 2020, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah oké, gelukkig maar!
Dettie
Dettie
Het enige minpuntje dat ik zou kunnen noemen is dat het zich in een fictief land afspeelt. Maar dat is persoonlijk.
Ik heb het tweede boek uit de serie ook gelezen en ik ben bezig met een bespreking, maar ik moet zeggen dat het niet echt wil vlotten.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”