Stralende schoonheid - Gert van Veen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Margriet
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 Jan 2020, 18:24

Stralende schoonheid - Gert van Veen

Berichtdoor Margriet » 01 Apr 2020, 21:51

Hoi allemaal,

In dit detectiveboek van Gert van Veen dat zich afspeelt in het begin van vorige eeuw, wordt Belle door haar personeel voorzichtig gepolst of ze weer een zaak wil oppakken na de narigheden die ze ervoer en die zijn beschreven in Carnem levare. ‘Het bloed kruipt waar het niet kan lopen’, zoals Belle placht aan te geven, dus...

Heerlijk om deelgenoot te worden gemaakt van de personages die verknocht zijn geraakt aan elkaar en aan het detectivewerk, zoals dat ging in die tijd. Erg leuk mee te puzzelen op de misdaad. Het verhaal ging als een sneltrein door en ik vond het afwisselend spannend, naar en shockerend en heel grappig. Ik heb ook hardop meelachen om onhandigheden waar de personages zelf ook om moesten lachen. Ik heb een paar verbazingwekkende ontdekkingen gedaan over techniek en geneeskundige ontwikkelingen in die tijd en een les opgedaan over culturele geschiedenis vanaf de Romeinen.

Kortom: een boek waar ik erg van heb genoten om te lezen en actief mee aan de slag te gaan met het oplossen van de misdaad.

Meer informatie en de mogelijkheid om het boek te bestellen vind je op https://salonvanweleer.nl/mysterie/boeken.html

Groet, Margriet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Stralende schoonheid - Gert van Veen

Berichtdoor Dettie » 18 Apr 2020, 13:30

Wat een leuke boeken lijken me dit. Het doet me een beetje denken aan die Engelse serie met die jonge pater (kan niet op de naam komen)
Veel gepuzzel en niet al te vreselijke scènes met vele bloed en gruwelijkheden. Of de boeken van Cadfael. Ook zulke fijne boeken.

Ik ga eens kijken of ik er wat mee kan.

Groetjes
Dettie


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten