Er zijn wat dingen onhandig: wij Nederlanders weten hoegenaamd niets van het Belgische koningshuis en de politiek. En er had wat beter aangegeven kunnen worden in welke tijd de hoofdstukken die we lezen spelen, maar buiten dat is dit een boeiende thriller.
Lees meer: http://thrillers-leestafel.info/michael-kestemont
-
# Michael Kestemont - De zwarte koning
Re: # Michael Kestemont - De zwarte koning
Ja zo'n een inleidend voorwoord en tijdlijn zouden inderdaad handig zijn geweest. Maar dat is altijd handig.
Ik denk ook dat Nederlandse boeken voor Belgische lezers af en toe flink lastig zijn, om dezelfde redenen. Ik geloof niet dat er erg rekening met elkaar gehouden wordt wat nationale historische kennis betreft. Maar ja, vele Nederlanders kennen hun eigen vaderlandse geschiedenis ook niet, dus eigenlijk is het altijd slim dingen wat nader toe te lichten.
Dettie
die nu wel benieuwd is waar de titel 'zwarte koning' naar verwijst.
Ik denk ook dat Nederlandse boeken voor Belgische lezers af en toe flink lastig zijn, om dezelfde redenen. Ik geloof niet dat er erg rekening met elkaar gehouden wordt wat nationale historische kennis betreft. Maar ja, vele Nederlanders kennen hun eigen vaderlandse geschiedenis ook niet, dus eigenlijk is het altijd slim dingen wat nader toe te lichten.
Dettie
die nu wel benieuwd is waar de titel 'zwarte koning' naar verwijst.
Re: # Michael Kestemont - De zwarte koning
Daar ben ik ook heel lang benieuwd naar geweest...en wat ik dacht klopte van geen kanten
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”