# Nicci French - De dag van de doden

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate

# Nicci French - De dag van de doden

Berichtdoor Renate » 20 Mei 2019, 12:58

Dit is het laatste boek uit de serie over Frieda Klein.

Lees verder http://thrillers-leestafel.info/nicci-french

-

Dettie
Site Admin

Re: # Nicci French - De dag van de doden

Berichtdoor Dettie » 21 Mei 2019, 11:19

Alleen Frieda Klein 1 - Blauwe maandag ontbreekt nog op de site.
Zou wel leuk zijn de serie compleet op de site te hebben staan (hint, hint :D )

De delen hebben ook steeds een serie-herkenbaardere cover. Allemaal met een vrouw/meisje met een steeds anders gekleurde jurk.
Vind je het jammer dat de serie afgelopen is Renate?

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 21 Mei 2019, 13:09

Tja, het is niet anders. Het is duidelijk dat Frieda Klein niet meer als adviseur van de politie wil werken en dat ze dus afstand neemt van alles. Misschien dat het leuk zou zijn om te weten hoe het haar verder vergaat, maar dat zou dan geen thriller worden.

Het is al iets te lang geleden dat ik Blauwe maandag gelezen heb, om alsnog een bespreking te schrijven. Dan zou ik de hele serie opnieuw moeten lezen en of ik daar nu onmiddellijk iets voor voel?

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 21 Mei 2019, 13:58

Jij (of Marjo ;-) ) hoeft dan toch niet de hele serie opnieuw te lezen? Alleen dat ene boek, de rest staat al op de site.

Ook al is het niet anders dan nog kun je het jammer vinden, dat had ik bij Het bureau van Voskuil. Dat die serie afgelopen was, vond ik echt erg.

Enne... Frieda Klein zou ook een detectivebureau kunnen beginnen of zo... of iets anders dat in het verlengde van haar werk ligt. :D

Dettie
niet voor één gat te vangen *grijns*

Renate

Berichtdoor Renate » 21 Mei 2019, 20:14

Nee, maar als ik weer met het eerste boek begin, wil ik ook de rest lezen.
Na de gasexplosie in een pand in Den Haag, moest ik denken aan een boek van Sjöwall & Wahlöö, waarin een gasexplosie een rol speelt, al gebeurt dit door een vreemde combinatie van gebeurtenissen, namelijk iemand die de gaskraan opendraait om zelfmoord te plegen, terwijl er tegelijkertijd een aanslag op hem gepleegd wordt met een tijdbom in z'n matras. Ik wilde dus het boek waarin het een en ander gebeurde, opnieuw lezen en las dus de hele serie weer eens, vanaf het eerste boek, tot en met het laatste, hoewel ik de boeken zo'n beetje uit m'n hoofd ken. Noem een gebeurtenis uit een van de boeken en ik weet in welk boek het staat en wat er omheen gebeurt.

Ik geloof dat Frieda Klein haar bekomst wel heeft van criminelen.

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”