Normaal gesproken mijd ik thrillers met het woord 'complot' in de titel, of die op een andere manier aan lijken te duiden dat ze over geheimzinnige genootschappen gaan, die op de achtergrond aan allerlei touwtjes trekken. Een vergelijking met Dan Brown geldt voor mij dan ook beslist niet als aanbeveling, maar goed, dit boek kwam op m'n pad en toen ik eenmaal begon met lezen, kostte het me moeite om het weg te leggen.
Lees verder http://thrillers-leestafel.info/jeroen-windmeijer
Renate
Jeroen Windmeijer - Het Pilgrim Fathers complot
Re: Jeroen Windmeijer - Het Pilgrim Fathers complot
Nog een geluk dat het meeviel na je aanvankelijke scepsis.
Dettie
Dettie
Zeker, maar dat kun je wel eens hebben, hoewel ik nog niet weet of ik meer van deze schrijver wil lezen.
Ik vroeg me nog af of er een connectie is met de route van Santiago de Compostella, een Pelgrimsroute van Zuid Frankrijk naar het noordwesten van Spanje. Dat vergeet ik steeds te vragen.
Dettie
Dettie
Nee, daar is geen verband mee. Het gaat om de Pilgrim Fathers, die in verband met religieuze vervolging in Engeland in Leiden terechtkwamen en waarvan vervolgens een deel naar Amerika is verhuisd, om daar een staat te stichten, waar ze in vrijheid, zonder vervolging konden leven. De komst van deze Pilgrim Fathers had minder prettige gevolgen voor de oorspronkelijke bewoners van het land. Men mocht dan wel voor geloofsvrijheid staan, maar dat gold toch eigenlijk alleen voor hun eigen christelijke geloof.
De route van Santiago de Compostella heeft meer te maken met het katholieke geloof en daar moesten de Pilgrim Fathers nu juist niets van hebben.
De route van Santiago de Compostella heeft meer te maken met het katholieke geloof en daar moesten de Pilgrim Fathers nu juist niets van hebben.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”