Van Simon de Waal had ik alleen nog maar gezellige politieromans gelezen. Nemesis is heel andere koek. Hoewel ik dol ben op de Baantjer-boeken, gaat mijn voorkeur uit naar deze keiharde thriller!
Lees mijn recensie hier: http://thrillers-leestafel.info/simon-de-waal
Simon de Waal - Nemesis
Re: Simon de Waal - Nemesis
Nou dat is inderdaad heel wat anders... Baantjes lijkt me altijd toch een beetje kneuterig, beetje zoals de serie George Gently op tv.
Niet gruwelijk en een beetje grappig en toch ook spannend. Dan is dit inderdaad héél wat anders.
Dettie
Niet gruwelijk en een beetje grappig en toch ook spannend. Dan is dit inderdaad héél wat anders.
Dettie
Ja, absoluut. Ik vind de Baantjer-reeks heerlijk maar het talent van Simon de Waal komt in dit boek pas echt naar voren.
Hij heeft kennelijk Baantjer als leermeester gehad en daar de kunst eerst afgekeken, en toen zelf het diepe in maar dan wat minder vriendelijk/zacht als Baantjer. Toch ook weer bijzonder.
Dettie
Dettie
Nee, dat klopt niet. Hij schrijf al langer thrillers dan Baantjer-boeken. In 2005 verscheen zijn eerste thriller: Cop vs Killer. Daar sleepte hij zelfs een nominatie voor de gouden strop in de wacht. Daarna schreef hij Penito die ook weer goed scoorde. Ook heeft hij veel (televisie en film)scenario's geschreven.
Hij is dus gewoon heel veelzijdig.
Hij is dus gewoon heel veelzijdig.

Ah dat wist ik niet! Dankjewel voor je toelichting. Ik dacht echt dat hij samen met Baantjer begonnen was met schrijven.
Dettie
Dettie
Hij is samen met Baantjer aan een nieuwe stijl begonnen en dat is ook erg leuk.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”