Een goed geschreven, anders dan anders thriller. Verrassend. Onderwerpen die meestal in actiethrillers voorkomen zijn nu verwerkt in een literaire thriller.
Lees mijn recensie hier: http://thrillers-leestafel.info/robert-karjel
Robert Karjel - De Zweed
Re: Robert Karjel - De Zweed
Dat eiland Diego Garcia doet me aan het gevangenenkamp op Guantanamo bay denken. Klopt dat een beetje? Alleen gaat het nu om een Zweed. maar ook het geloof heeft er mee te maken als ik het goed begrijp, alleen deze keer een christelijk geloof.
Dettie
Dettie
Ja, dat klopt. Guantanomo Bay wordt genoemd als een wat vriendelijke versie van Diego Garcia. Het gaat er op Diego Garcia nog erger aan toe. Geloof en terrorisme komen aan bod maar minder standaard dan je zou verwachten. Het is natuurlijk een heel actueel onderwerp dat er misdaden uit naam van het geloof worden begaan maar er zijn ook altijd lieden die geloof of wraakgevoelens gebruiken om andere doelen te verwezenlijken. Soms is geloof voor kwade lieden een mooi excuus om anderen voor hun karretje te spannen. Andere keren wordt er te snel van een geloofsgebonden misdaad uitgegaan. In dit boek wordt vooral geprofiteerd van verdriet en ander persoonlijk leed.
Nóg erger dan Guantanomo Bay! En dat is al zo erg.
Ja, ik snap wat je bedoelt, iemand maakt gebruik van een anders ellende om diegene in te palmen met een geloof die hem verder zal helpen.
Ik ken het, heb hele gesprekken met diverse geloofsgroeperingen gevoerd, en dat is erg vervelend van diegenen die dat doen!
Dettie
Ja, ik snap wat je bedoelt, iemand maakt gebruik van een anders ellende om diegene in te palmen met een geloof die hem verder zal helpen.
Ik ken het, heb hele gesprekken met diverse geloofsgroeperingen gevoerd, en dat is erg vervelend van diegenen die dat doen!
Dettie
Ja, je begrijpt het goed. Mensen maken gebruik van andermans kwetsbaarheid om doelen te bereiken die niks meer met geloof of vergelding te maken hebben. Uiteindelijk draait het allemaal om persoonlijk gewin. Ik ben erg benieuwd wat het onderwerp in het volgende boek zal zijn!
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”