Stefan Ahnhem - Negen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Annemarie » 21 Nov 2015, 12:09

Een paar dagen geleden schreef ik dat Zonder gezicht bijzonder spannend is maar ook Negen, het tweede boek van deze auteur, is ijzingwekkend!

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/stefan-ahnhem

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Renate » 28 Sep 2020, 13:57

Ik ben het boek nu aan het lezen en er is naast de verdwijning van de minister ook nog iets met een vrouw in een ziekenhuis, die op een tafel beland, die lijkt op de tafel, die bij de zoektocht naar de minister wordt gevonden.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Renate » 04 Okt 2020, 12:35

En ik heb het boek uit. Ik vraag me alleen af wat het nut is van een prequel. Je zou net zo goed de serie met dit boek kunnen beginnen in plaats van met 'Zonder gezicht'. Je moet inderdaad wel een sterke maag hebben.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Renate » 08 Aug 2021, 10:56

Aan het eind van het boek is er een hoofdstuk X, waarin iemand van China naar Helsingborg komt. Deze man komt ook weer voor aan het einde van 18 graden onder nul. Aangezien ik Motief X al gelezen heb, realiseer ik me dat dit de man is die met dobbelstenen bepaald waar en hoe hij een moord gaat plegen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Marjo » 08 Aug 2021, 11:00

Je moet ze dus eigenlijk nog een keer op volgorde lezen?

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Renate » 08 Aug 2021, 11:25

Ja, maar dan wel allemaal achter elkaar en tegelijk in huis hebben, om de hoofdstukken X aan het eind van Negen en 18 graden onder nul (en zeker de laatste) te vergelijken met de gebeurtenissen in Motief X en natuurlijk het vervolg wat dit voorjaar zou moeten verschijnen, want daar moet de dobbelaar (zoals ik 'm voor het gemak maar even noem) weer in voorkomen. De man die met behulp van dobbelstenen bepaald waar en hoe hij iemand gaat vermoorden en wat voor extra opdrachten er nog mee verbonden zijn. Ik denk dat ik maar in de bibliotheek naar de boeken kijk en het een en ander vergelijk. Aan het einde van 18 graden onder nul plant de man z'n eerste moord, dus ik ben benieuwd of dat de moord op de jongen in Motief X is.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Marjo » 08 Aug 2021, 19:08

Je bent even onder de pannen...

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - Negen

Berichtdoor Renate » 08 Aug 2021, 20:04

Nou, dat zal nog wel even duren.
Eerst 18 graden onder nul uitlezen. Dan heb ik nog 4 andere boeken en dan kan ik weer naar de bibliotheek, waar ik dan misschien even in Negen en Motief X kan bladeren. Als het vervolg daarop in de bibliotheek is, kan ik misschien alles opnieuw lezen, maar ik weet niet of ik dat doe.
Het is wel kunstig hoe de schrijver de seriemoordenaar al in een paar boeken aankondigt, voor hij daadwerkelijk een rol gaat spelen.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten