Elizabeth George-In Volmaakt Stilte

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Elizabeth George-In Volmaakt Stilte

Berichtdoor bianca » 29 Jun 2005, 16:33

In volmaakte stilte
Elizabeth George


Wat een verschrikkelijk goed boek weer van deze schrijfster. Ik heb al haar boeken tot nu toe gelezen en ik vind ze allemaal erg goed. Het verhaal zit goed in elkaar. Ik vind het vooral prettig dat in haar boeken de personages zo goed uitgediept worden.
Een blanke jongen van twaalf wordt naakt en vermoord gevonden op een grafzerk. Het blijkt het vierde jongentje al te zijn die is vermoord op deze manier. Alleen de drie andere waren van gemend ras en daarom werd er niet veel aandacht aan besteed en men had niet door dat er een seriemoordenaar aan het werk was.
Hoofdinspecteur Lynley wordt erbij gehaald om samen met Babara Havers en de rest van het team de moordenaar te vinden. Ondertussen is de pers genadeloos: "Waarom ze de zaak van de drie andere jongens niet goed behandeld hebben."
Lynley wordt gedwongen om te zorgen dat New Scotland Yard een beter imago krijgt. Dit betekent dat er een journalist meeloopt gedurende het onderzoek. Met alle gevolgen van dien...

Uitgever Bruna Uitgevers, A.W. ISBN 9022987310 Verschijningsdatum 3/2005 Bindwijze Paperback Aantal pagina's 622 blz.

© Bianca

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 29 Jun 2005, 16:34

Marjo, heb jij dit boek ook gelezen. Ik ben er nog beduusd van. Als je het gelezen heb, wat vond je er van?

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Jun 2005, 19:36

Het ligt hier nog te lonken, en ik ben dus heel snel weggegaan van wat jij schreef..ik lees andere meningen pas als ik het zelf gelezen heb. Het komt dus nog!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Jun 2005, 12:50

En je verslag staat op de site bianca

http://www.leestafel.info/productslink2.html

bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Jul 2005, 15:29

Dadelijk even je verslag lezen, maar ik kan je wel zeggen, Bianca, dat ik dit boek ondanks de dikte in één dag heb uitgelezen!! Ze doet het weer! En dan dat einde...zou er nog een volgend deel komen???

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Jul 2005, 16:01

He wat leuk, zo lekker enthousiast!

Bernadet

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 25 Jul 2005, 17:15

Ik hoop het Marjo. Ze schrijft zo verschrikkelijk goed, het zou toch zonde zijn als ze nu zou stoppen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Jul 2005, 19:33

Eens in de twee jaar begrijp ik, we zullen dus af moeten wachten!

karin

in volmaakte stilte

Berichtdoor karin » 15 Aug 2005, 15:43

Ik heb het boek in één adem uitgelezen en ik was overdonderd. Ik zag het niet aankomen. Ik hoop inderdaad wel dat elizabeth George er niet mee stopt.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 01 Nov 2006, 18:42

Ik heb het boek ook (eindelijk) uit de kast gehaald. Het stond hier al een eind te wachten maar er kwam altijd weer iets anders tussen.

Oke mijn mening. De eerste helft van het boek kwam ik op de een of andere manier niet in het verhaal. Ik denk dat het komt omdat ik enkele afleveringen op tv gezien heb en het beeld van de acteurs niet overeenkwam met het beeld in mijn hoofd die ik blijkbaar steeds weer opnieuw maak. Ook was het al een héél eind geleden dat ik nnog iets van Elisabeth George gelezen had.
Misschien net omdat ik niet in het verhaal kwam viel het mij op dat ze veel meer straatnamen, namen van pleinen enz opsomde. Ergens stoorde me het een beetje. Op het eind van het boek stond dan dat ze als amerikaanse hulp gekregen had om londen en omgeving te leren kennen. Misschien was dat de reden dat ze er kwistig mee rondstrooide.

Het tweede deel werd zo spannend dat ik wel in het verhaal kwam.
Ik vind het knap hoe Elisabeth George de lezers steeds weer op het verkeerde been zet. Tot op het eind vermoed je bijna niets van wie de dader zou kunnen zijn. Echt wel spannend. Alhoewel ik op een bepaald moment wel ergens het gevoel had wie het zou zijn. Eerst dacht ik dat het Dobson was en dat heb ik een heel eind gedacht en plots vielen de stukjes in elkaar. Dan is het spannend te lezen of je gelijk krijgt. En ja hoor......

Inge


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten