Unni Lindell - Doodsbruid

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2014, 15:37

Wanneer een journaliste herinneringen aan de dood van een jeugdvriendinnetje oprakelt, moet ze dat met de dood bekopen.

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/unni-lindell

Marjo
Berichten: 25847
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2014, 16:51

Geloof het meteen, dat je weer genoten hebt!

Maar ik vraag me af: heb je intussen niet eens zin in wat anders? Een gewone roman of zo?

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 20 Nov 2014, 16:52

Klinkt weer interessant.

Overigens is het wel zo dat er minder psychiatrisch patiënten een gevaar voor de samenleving vormen, dan dat er slachtoffer worden van criminaliteit.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2014, 16:53

Die lees ik ook hoor. Maar meestal zijn het inderdaad thrillers en nee... die vervelen nooit!

Marjo
Berichten: 25847
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2014, 16:54

Ik vind het soms wel een beetje allemaal hetzelfde, dus ik moet echt afwisselen. Met ook jeugdboeken er tussen door.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2014, 16:55

Renate schreef:Klinkt weer interessant.

Overigens is het wel zo dat er minder psychiatrisch patiënten een gevaar voor de samenleving vormen, dan dat er slachtoffer worden van criminaliteit.


Precies Renate en dat is ook wat Lindell aanhaalt. Veel psychiatrische patiënten leven juist een heel teruggetrokken leven en van die mensen heeft niemand last. En veel mensen kunnen natuurlijk dankzij moderne medicatie en behandelingen een heel normaal leven leiden. Toch blijven er altijd vooroordelen bestaan en dat wordt in dit boek aangekaart.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2014, 16:55

Marjo schreef:Ik vind het soms wel een beetje allemaal hetzelfde, dus ik moet echt afwisselen. Met ook jeugdboeken er tussen door.


Ik heb vandaag het boek Sirius gekregen. Over een foxterriër. Dat is wel weer even wat anders lijkt me :)

Marjo
Berichten: 25847
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2014, 17:07

Zou het? Ha ha...

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 20 Nov 2014, 18:14

Annemarie schreef:Die lees ik ook hoor. Maar meestal zijn het inderdaad thrillers en nee... die vervelen nooit!

Ik lees ook veel thrillers. De laatste tijd ben ik ook een beetje overgestapt op andere boeken, maar nu heb ik weer 4 thrillers liggen, waarvan ik er al 2 uit heb en ik kan er eerlijk gezegd ook geen genoeg van krijgen. Hooguit is het soms jammer dat de thrillers steeds dikker worden en dat het vaak lang duurt voor er weer iets nieuws is, dat me aanspreekt. Als ik dan een auteur heb gevonden, die leuke boeken schrijft, dan gaat dat vreselijk langzaam en soms is het na een paar boeken ineens afgelopen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2014, 20:45

Vind je het erg dat thrillers steeds dikker worden? Ik vind dat niet erg als het ten goede komt aan het verhaal. Als een verhaal eindeloos uitgemolken wordt, is het natuurlijk minder leuk. Ik hou erg van reeksen en blijf die trouw volgen maar ik stort me ook graag op een thrillerdebuut. Die kunnen verrassend goed zijn!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 20 Nov 2014, 20:50

Annemarie schreef:Vind je het erg dat thrillers steeds dikker worden? Ik vind dat niet erg als het ten goede komt aan het verhaal. Als een verhaal eindeloos uitgemolken wordt, is het natuurlijk minder leuk. Ik hou erg van reeksen en blijf die trouw volgen maar ik stort me ook graag op een thrillerdebuut. Die kunnen verrassend goed zijn!

Op zich vind ik het niet erg dat thrillers steeds dikker worden, maar het probleem is dat ik er dan langer over doe en dat haalt het aantal boeken dat ik per jaar lees weer omlaag. Ik ben ook gek op reeksen, maar soms begint iets als een reeks en dan lijkt het na een paar boeken ineens afgelopen, zoals bij de boeken van Jan Constin Wagner.

Marjo
Berichten: 25847
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Marjo » 20 Nov 2014, 21:14

Als je in plaats van het aantal boeken het aantal pagina's als score hanteert, Renate, dan is dat probleem opgelost..
Zo gaat het op de middelbare school ook: niet het aantal boeken, maar de pagina's tellen .

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 20 Nov 2014, 21:30

Renate schreef:
Annemarie schreef:Vind je het erg dat thrillers steeds dikker worden? Ik vind dat niet erg als het ten goede komt aan het verhaal. Als een verhaal eindeloos uitgemolken wordt, is het natuurlijk minder leuk. Ik hou erg van reeksen en blijf die trouw volgen maar ik stort me ook graag op een thrillerdebuut. Die kunnen verrassend goed zijn!

Op zich vind ik het niet erg dat thrillers steeds dikker worden, maar het probleem is dat ik er dan langer over doe en dat haalt het aantal boeken dat ik per jaar lees weer omlaag. Ik ben ook gek op reeksen, maar soms begint iets als een reeks en dan lijkt het na een paar boeken ineens afgelopen, zoals bij de boeken van Jan Constin Wagner.


Ja, soms is het jammer dat een reeks ineens stopt of veel te snel eindigt. Maar wat maakt het uit hoeveel boeken je per jaar leest? Het gaat er om dat je met plezier leest! Dus niet meer tellen maar gewoon genieten. :)

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 21 Nov 2014, 09:17

Annemarie schreef:
Renate schreef:
Annemarie schreef:Vind je het erg dat thrillers steeds dikker worden? Ik vind dat niet erg als het ten goede komt aan het verhaal. Als een verhaal eindeloos uitgemolken wordt, is het natuurlijk minder leuk. Ik hou erg van reeksen en blijf die trouw volgen maar ik stort me ook graag op een thrillerdebuut. Die kunnen verrassend goed zijn!

Op zich vind ik het niet erg dat thrillers steeds dikker worden, maar het probleem is dat ik er dan langer over doe en dat haalt het aantal boeken dat ik per jaar lees weer omlaag. Ik ben ook gek op reeksen, maar soms begint iets als een reeks en dan lijkt het na een paar boeken ineens afgelopen, zoals bij de boeken van Jan Constin Wagner.


Ja, soms is het jammer dat een reeks ineens stopt of veel te snel eindigt. Maar wat maakt het uit hoeveel boeken je per jaar leest? Het gaat er om dat je met plezier leest! Dus niet meer tellen maar gewoon genieten. :)

Tja, ik houd nu eenmaal bij welke boeken ik lees en dan komt dat tellen vanzelf.
Zo houd ik ook bij welke CD's ik beluisterd heb, waardoor ik precies kan zien hoe vaak ik alles beluisterd heb.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 21 Nov 2014, 10:54

Best handig eigenlijk!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 21 Nov 2014, 14:34

Annemarie schreef:Best handig eigenlijk!

Ja, maar niet als je alles er door laat bepalen. Zoals dus teleurgesteld zijn als je minder dan 100 boeken in een jaar hebt gelezen, of alle CD's van een bepaalde artiest even vaak beluisteren.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 21 Nov 2014, 15:33

Renate schreef:
Annemarie schreef:Best handig eigenlijk!

Ja, maar niet als je alles er door laat bepalen. Zoals dus teleurgesteld zijn als je minder dan 100 boeken in een jaar hebt gelezen, of alle CD's van een bepaalde artiest even vaak beluisteren.


Nee inderdaad, dan wordt het vervelend. Ik kan wel zeggen: "Laat het los" maar dat is niet altijd zo eenvoudig natuurlijk.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 21 Nov 2014, 16:05

Annemarie schreef:
Renate schreef:
Annemarie schreef:Best handig eigenlijk!

Ja, maar niet als je alles er door laat bepalen. Zoals dus teleurgesteld zijn als je minder dan 100 boeken in een jaar hebt gelezen, of alle CD's van een bepaalde artiest even vaak beluisteren.


Nee inderdaad, dan wordt het vervelend. Ik kan wel zeggen: "Laat het los" maar dat is niet altijd zo eenvoudig natuurlijk.

Ik probeer het soms wel, maar met m'n boekenlijstje blijf ik toch iedere keer weer kijken hoeveel boeken ik gelezen heb.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 21 Nov 2014, 16:18

Nummer je ze dan ook op het lijstje? Misschien kun je alleen de titels opschrijven en het niet nummeren.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 21 Nov 2014, 16:24

Annemarie schreef:Nummer je ze dan ook op het lijstje? Misschien kun je alleen de titels opschrijven en het niet nummeren.

Het lijstje is een database, dus daar staan al nummers bij. Ik noteer wanneer ik een boek geleend heb en wanneer ik het uit heb, als het om bibliotheekboeken gaat.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 21 Nov 2014, 17:23

Ik hou een lijstje bij in Excel, dat is automatisch genummerd. Ik hou alleen titel en schrijver bij, geen datums.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 21 Nov 2014, 20:31

Annemarie schreef:Ik hou een lijstje bij in Excel, dat is automatisch genummerd. Ik hou alleen titel en schrijver bij, geen datums.

Mijn lijstjes zijn in het databaseprogramma van Works. En ik ben nu eenmaal begonnen met het noteren van datums, dus om daar nu mee te stoppen...
Op deze manier weet ik ook hoe lang het geleden is dat ik iets gelezen heb.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Annemarie » 22 Nov 2014, 15:08

Renate schreef:
Annemarie schreef:Ik hou een lijstje bij in Excel, dat is automatisch genummerd. Ik hou alleen titel en schrijver bij, geen datums.

Mijn lijstjes zijn in het databaseprogramma van Works. En ik ben nu eenmaal begonnen met het noteren van datums, dus om daar nu mee te stoppen...
Op deze manier weet ik ook hoe lang het geleden is dat ik iets gelezen heb.


Je hebt groot gelijk. Je moet gewoon doen wat je zelf het prettigst vind.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Renate » 05 Feb 2020, 12:16

Ik ben net in dit boek begonnen, dus ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Unni Lindell - Doodsbruid

Berichtdoor Dettie » 05 Feb 2020, 13:58

Unni Lindell moet een heel goede thrillerschrijfster zijn.
Ik lees niets anders dan lof voor haar werk.

Dettie


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast