David Loogan leidt een rustig leven in de hoop zijn gewelddadige verleden achter zich te laten. Zijn eenzaamheid is over als hij bevriend raakt met Tom Kristoll, de uitgever van het misdaadmagazine Gray Streets, en een relatie begint met zijn knappe, blonde vrouw Laura. Maar Loogan beseft niet dat de verhalen in Gray Streets verlopen volgens een simpele formule: Plannen gaan fout. Slechte dingen gebeuren. Mensen gaan dood.
'Kan je Agatha Christie, Raymond Chandler en Patricia Highsmith met elkaar kruisen en het eindproduct dan ook nog van een flinke dosis humor voorzien? Je zou zeggen van niet, maar Harry Dolan bewijst het tegendeel in het soms hilarische Slechte dingen gebeuren. [...] De plot is zeer ingenieus opgezet; elke keer als je denkt dat je het door hebt, blijk je toch weer op het verkeerde been te zijn gezet.' Vier sterren VN Detective & Thrillergids
Alvast een item geopend omdat dit het samenleesboek april/mei 2011 is geworden.
Dettie
Harry Dolan-Slechte dingen gebeuren (slb april/mei 2011)
-
Ik had even geen ander boek ter beschikking (in de trein) en heb dus honderd pagina's gelezen. En jullie voelen het al aankomen: ik vind de inhoud precies passen bij die vreselijke omslag: het is een pretentieloos verhaal, een plot dat mij in ieder geval niet nieuwsgierig maakt, omdat er geen diepgang in zit.
Ik heb maar een tijd niets gelezen...
Ik heb maar een tijd niets gelezen...
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”