Sam Bourne - De rechtvaardigen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Berichten: 44230
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Sam Bourne - De rechtvaardigen

Berichtdoor Dettie » 22 Apr 2007, 09:15

Achterflap:
Een Wereldwijd net van mysterieuze moorden kabbala-symboliek en bijbelse profetieën, religieuze fanatici en het eind van de wereld.
Een wapenfreak in Montana, Een pooier in New York. Een computergenie in India. Allemaal vermoord. Wat verbindt hen?
Will Monroe, de jonge sterreporter van de New York Times, ruikt een verhaal. Maar dan wordt Wills vrouw Beth ontvoerd, en begint een wedloop tussen leven en dood.
Hij moet het volgende slachtoffer vinden of…. Het spoor leidt naar Crown Heights, het hart van de orthodox-joodse gemeenschap. Will doet geheime kennis op uit de kabbala, en hoort over het einde der tijden en over de Laned Vav, de Bijbelse Uitverkorenen.

De Rechtvaardigen is een zinderende complotthriller over seriemoordenaars, de kabbala, joodse legenden, de chassidim, voorspellingen over het einde der tijden en de verborgen wereld van het Amerikaanse fundamentalisme.

Mijn mening:
Na de DaVinci code zijn er heel veel boeken gekomen met hetzelfde thema. Verhalen uit de bijbel of/en van schilderijen, opgedoken documenten, alles in een nieuw perspectief, andere uitleg, de ontdekkingen veroorzaken moord en doodslag.
De Rechtvaardigen hoort wat mij betreft tot deze soort boeken.
Alleen kon ik bij de andere verhalen meedenken, ik ken de verhalen, de hoofdpersonen, de schilderijen, maar bij dit boek moest ik me helemaal verlaten op wat de schrijver me vertelt.
Minder spannend, omdat het een voor mij vreemd thema is, en tegelijk juist daardoor intrigerend. De inspiratiebron van dit boek is namelijk de joodse legenden, geloof en traditie.
Helaas waren er te veel toevalligheden om het tot een goed verhaal te brengen. Een dik boek is niet automatisch een goed boek.

Paperback | 415 Pagina's | Luitingh | 2006 ISBN: 9024550173

© Tresoula
april 2007

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten