Dit is een geweldig goed boek. Er wordt heel goed beschreven hoe moeilijk vier vrouwen het hebben en wat ze er voor over hebben om een beter leven te krijgen.
Wat gebeurt er als je te ver gaat? Als je ontdekt dat het ondenkbare je aantrekt? Zou je betrokken kunnen raken bij moord?
Als vriendendienst? Om te ontsnappen aan je uitzichtloze bestaan?
Yayoi, Masako, Yoshie en Kuniko werken in de nachtdienst in een fabriek die lunchpakketten maakt. Ze hebben allemaal een zwaar leven. Kuniko heeft continu schulden omdat ze er mooi wil uitzien. Yoshie heeft ook schulden, maar dat komt omdat ze moet zorgen voor haar schoonmoeder en een schoolgaand kind. Yayoi komt er achter dat haar man al hun spaargeld heeft op gemaakt en dat hij een hoer aanbidt. Op een dag kan ze er niet meer tegen en vermoordt hem. Dan belt ze Masako op met de vraagt wat ze moet doen. Masako besluit om haar te helpen en verzint een plan. Vanaf dat moment gaat er van alles fout.
De nachtploeg is Natsuo Kirino's eerste boek dat in het Engels werd vertaald. Het werd genomineerd voor de Edgar Award 2004.
Vertaler: Yolande Ligterink
ISBN 9024553520 Ingenaaid, 479 pagina's Verschenen: februari 2005 Sijthoff
© Bianca
Natsuno Kirino - De nachtploeg
Natsuno Kirino - De nachtploeg
Laatst gewijzigd door Dettie op 19 Mar 2006, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het geprobeerd, het is een omstreden boek geloof ik. Ik hoor bij degenen die er niets mee hebben. Tot een 100 pagina's, maar toen was ik het toch echt beu. Nog een beetje diagonaal gelezen om het verhaal te leren kennen, maar het is niet mijn soort boek. Niet omdat het gruwelijk is, ik vind Mo Hayder heel goed. Het is naast dat gruwelijke juist zo gewoon, het kabbelt maar door, en ik vind die vrouwen niet aardig.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”