Katherine Neville: De Acht

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Eric

Katherine Neville: De Acht

Berichtdoor Eric » 27 Jun 2005, 21:35

Ik heb niet zo heel veel op met schaken. Ik weet hoe het moet en als ik speel tegen iemand die het net zo vaak (= haast nooit) doet als ik, dan wil ik in de regel nog wel eens winnen ook. Als ik mij althans alle regels van het spel nog kan herinneren. De paardensprong weet ik wel, evenals alle mogelijkheden van de Loper en de Pion. Maar hoe zat dat ook weer met het van plaats verwisselen van de Koningin en de Toren? Of was dat misschien de Koning? In geval van nood kon de Toren zich opofferen, maar daar waren dan weer wel een paar voorwaarden aan verbonden. Geloof ik. Toch?

Binnen “De Acht” van Katherine Neville neemt het schaakspel een belangrijke plaats is. Toch is het niet echt nodig om zelf een grootmeester in het spel te zijn, want alleen in grote lijnen komen de finesses van het spel in het verhaal voorbij.

http://www.thrillers-leestafel.info/katherine-neville/
Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: http://www.ezzulia.nl/

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 30 Jun 2005, 14:18

Maar hoe zat dat ook weer met het van plaats verwisselen van de Koningin en de Toren?

Dit heet een rokade Eric. Je hebt de lange en korte rokade. Dit kan je gebruiken als de koning erg bedreigd wordt. Je verwisselt dan inderdaad de toren en de koning zodat de koning uit de gevarenzone komt de staan.

Wat lange en korte rokade precies inhoudt weet ik ook niet, ik speel héél zelden schaak. Ik ken niemand die slecht genoeg is in schaken om met me te willen spelen :-)

Bernadet

birgen

Berichtdoor birgen » 14 Aug 2005, 22:25

hello
ik heb een vraagje ik heb de site eens bekeken an katherine neville en ik zie dat ze nog 2 andere boeken heeft. worden die op dit ogenblik vertaald en wanneer zouden deze hier in belgië of nederland verschijnen?

groeten

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 15 Aug 2005, 14:43

The Magic Circle will soon be translated into Russian, Greek, Dutch

Dit is het enige wat ik kan vinden birgen.
De acht is pas in juni uitgekomen, ik denk daarom dat het nog wel even zal duren voor de rest vertaald verschijnt.
Maar je weet maar nooit...

Bernadet

Birgen

Berichtdoor Birgen » 17 Aug 2005, 11:21

allo terug,

heb nog een vraagje ;-), kheb nu alle boeken van dan brown gelezen en nu ben ik bijna klaar met de acht, heb je anders nog aanraders van boeken die ik zeker eens moet lezen?

bedankt voor je hulp

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 17 Aug 2005, 12:11

Hallo Brirgen,

Ik ben de slechtste persoon aan wie je het kan vragen, ik lees geen thrillers namelijk.
Maar wat ik gehoord heb dan moet het nieuwste boek van Elizabeth George wel goed zijn.
Voor de rest kan je eens kijken op de site

Maar ik denk dat de andere leden van leestafel je ook wel tips kunnen geven.

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Apr 2009, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

lizzy

Berichtdoor lizzy » 17 Aug 2005, 12:49

Hallo Birgen,

Probeer de boeken van Ruth Rendell eens. Persoonlijk vind ik haar veel beter dan Dan Brown.

Sharleen

Berichtdoor Sharleen » 18 Sep 2005, 13:41

Het feit dat Katherine Neville haar boek 'The Eight' voor Dan Brown had uitgebracht nam al m'n twijfel weg waarom ik het boek niet zou lezen.
Daarom heb ik het boek 'The Eight' bovenaan m'n lijstje staan.

Wordt vervolgd.

sharleen.
Weten te relativeren is kiezen tussen wat wel en wat niet van wezenlijk belang is.

irene

Berichtdoor irene » 19 Sep 2005, 00:19

Sharleen:
Als je meerdere malen in het leven, voor zeer zware beproevingen hebt gestaan, dan is een minuut wel heeel erg lang!!!
Ik zou het heel erg fijn vinden als je een andere "zin"plaatst onder jouw mening(en).
Groetjes van een "echte pedagoge"

irene

Berichtdoor irene » 20 Sep 2005, 09:56

Deze uitspraak zie ik liever!
Of ik de Acht ga lezen weet ik nog niet, ik was wel enthousiast over jouw beschrijving van De Historicus.

wordt vervolgd

Irene

Sharleen

Berichtdoor Sharleen » 20 Sep 2005, 20:50

De historicus is veel meer dan een aanrader.
Ik zou zeggen; zet al je voorgaande boeken een zet terug zodat De historicus bovenaan je lijstje komt te staan. Gohja...'k weet natuurlijk niet of je wel met een lijstje werkt? ;)

Wie weet vind je later op de maand mijn verslagje over het boek 'De acht' wel wat, en wekt dat zo ook je enthousiasme?

sharleen.
Weten te relativeren is kiezen tussen wat wel en wat niet van wezenlijk belang is.

Dettie
Site Admin

Re: Katherine Neville: De Acht

Berichtdoor Dettie » 05 Okt 2015, 16:34

Ook Marjo had een tijd geleden een recensie geschreven over De acht, kennelijk is dat bericht weggevallen.

zie http://www.thrillers-leestafel.info/katherine-neville

--

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”