P. Dieudonné - Rechercheur De Klerck en het duivelse spel

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

P. Dieudonné - Rechercheur De Klerck en het duivelse spel

Berichtdoor Renate » 06 Nov 2022, 13:31

Dit is het tweede boek uit de serie rond rechercheur De Klerck. De boeken van P. Dieudonné zijn duidelijk geïnspireerd door de boeken van Baantjer, dus voor de liefhebbers van deze boeken is deze serie zeker een aanrader. Het feit dat de boeken zich in Rotterdam afspelen (mijn geboortestad, waar ik tot m’n tiende gewoond heb) geeft het voor mij toch nog iets extra’s, hoewel ik niet veel met Rotterdam heb.

Lees verder

http://www.thrillers-leestafel.info/p-dieudonne

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: P. Dieudonné - Rechercheur De Klerck en het duivelse spel

Berichtdoor Dettie » 06 Nov 2022, 17:52

Ha ja, ik had ook gelijk zoiets van hè? Balpen in zijn oog? Dat is toch echt gebeurd? Maar dat geef jij ook al aan.

Ik heb in de recensie ook een link geplaatst naar de schrijver Cor Docter en de Baarnse moordzaak, voor de liefhebber.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: P. Dieudonné - Rechercheur De Klerck en het duivelse spel

Berichtdoor Renate » 06 Nov 2022, 20:29

Ja, die balpenmoord was naar ik meen in Leiden of Leiderdorp. Het bleef de vraag of de balpen nu in het oog geschoten was, of dat het slachtoffer met de balpen gevallen was, en op die manier de Balpen in haar oog had gekregen. Ik meen dat dit het verhaal van de advocaat was.

Ik heb een boek van Cor Docter, ooit bij een stapel oud papier gevonden en dus maar meegenomen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: P. Dieudonné - Rechercheur De Klerck en het duivelse spel

Berichtdoor Renate » 08 Dec 2022, 13:47

En ik ben in het derde boek begonnen. Het begint in Delfshaven in een buurt die ik wel ken. Vroeger kwam ik er 2 keer per jaar met m'n vader, omdat familie daar hun verjaardag vierde Eerst de man en een paar maanden later de vrouw. Ze zijn kort na elkaar overleden. Terug liepen we altijd naar het station en dan kwamen we door de straat waar het verhaal begint.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten