# Kristina Ohlsson - Ongewenst

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate

# Kristina Ohlsson - Ongewenst

Berichtdoor Renate » 11 Mei 2019, 10:52

Dit is het eerste boek over Alex Recht en z'n team, dat geholpen wordt door Frederika Bergman. Frederika wordt door het team een beetje als een buitenstaander beschouwd, omdat ze van de universiteit komt en geen carrière bij de politie heeft gemaakt. Met name Peder Rydh beschouwt Frederika Bergman als een ongewenste indringster, die geen verstand heeft van politiewerk en alleen haar gevoelens achterna loopt.

Lees verder http://thrillers-leestafel.info/kristina-ohlsson/

-

Dettie
Site Admin

Re: # Kristina Ohlsson - Ongewenst

Berichtdoor Dettie » 16 Mei 2019, 13:44

Het 'klinkt' als een spannend verhaal Renate.
Ik vind dat wel leuk zo'n eigenwijze vrouw als Frederika Bergman in een verhaal.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 16 Mei 2019, 14:35

Ik vond het ook spannend. Ik weet niet of Frederika nu echt eigenwijs is, of gewoon het idee heeft dat er iets niet klopt. Er was geen ruzie over het kind tussen de ouders, voor zo ver ik me kan herinneren. Dus als de vader het kind bij de moeder weg had willen halen, zou hij dat eenvoudiger kunnen doen als het kind al bij hem was. Misschien was het meer zo dat de politiemensen het meest voor de hand liggende kozen. Ouders in scheiding, dus de andere ouder zal het kind wel hebben ontvoerd.
In het eerste boek is Frederika helemaal niet zo tevreden over haar functie. Het is voor haar gewoon een voorbijgaand iets, waar ze doorheen moet, voor ze een baan kan krijgen die ze echt wil hebben. Pas aan het eind van het boek heeft ze het meer naar haar zin bij de politie.

Ik heb nu haar tweede boek in huis.

Renate

Berichtdoor Renate » 29 Mei 2019, 07:33

En ik ben in het tweede boek bezig. De plot is een stuk ingewikkelder, met allerlei puzzelstukjes, waarvan je later hoopt te ontdekken hoe het een en ander in elkaar zit. Er is ook iets meer aandacht voor het privéleven van Frederika en haar getrouwde geliefde, van wie ze een kind verwacht.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 30 Mei 2019, 12:32

Klinkt goed Renate.

Renate

Berichtdoor Renate » 30 Mei 2019, 13:22

Het is heel spannend en je wordt steeds weer verrast.

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”