# Miquel Bulnes - Openbaringen & Miquel Bulnes & Job van der Molen - Openbaringen graphic novel

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate

# Miquel Bulnes - Openbaringen & Miquel Bulnes & Job van der Molen - Openbaringen graphic novel

Berichtdoor Renate » 15 Apr 2019, 16:35

Dit boek doet me ergens denken aan een paar boeken die Per Wahlöö (momenteel alleen nog bekend als deel van het duo Sjöwall & Wahlöö, dat de boeken over Martin Beck geschreven heeft) alleen geschreven heeft. Het boek schetst een somber maatschappijbeeld, terwijl het verhaal zich afspeelt in een anonieme stad in een niet nader te bepalen land.
Bijzonder is dat dit boek tegelijk als roman, en als graphic novel is verschenen.

lees verder http://thrillers-leestafel.info/miquel-bulnes

Renate

Dettie
Site Admin

Re: # Miquel Bulnes - Openbaringen & Miquel Bulnes & Job van der Molen - Openbaringen graphic novel

Berichtdoor Dettie » 20 Apr 2019, 10:31

is het niet zo dat de tekeningen de karakters en hallucinaties weergeven? Dat kun je in tekeningen veel beter doen dan in beschrijvingen.

Ik vind de afbeeldingen wel mooi en bijzonder. Mooi strak en vrij rustig ondanks dat er veel gebeurt.

Dettie

Renate

Re: # Miquel Bulnes - Openbaringen & Miquel Bulnes & Job van der Molen - Openbaringen graphic novel

Berichtdoor Renate » 20 Apr 2019, 11:19

Niet echt. Er zijn wel tekeningen die de hallucinaties weergeven, maar de meeste vertellen gewoon het verhaal.
Echt enthousiast kan ik er niet over worden.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 21 Apr 2019, 09:38

Wel jammer, het is best wel apart die twee boeken met één (iets afwijkend) verhaal.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 21 Apr 2019, 10:56

Op zich wel, maar op de een of andere manier vind ik de graphic novel weinig toevoegen. Nu ben ik eerlijk gezegd ook niet enthousiast over de thriller.

Onlangs zag ik ook de bewerking die Dick Matena gemaakt had van Kronkels van Simon Carmiggelt en dat vond ik toch een stuk aantrekkelijker, ook qua tekenstijl.

Renate

Berichtdoor Renate » 18 Mei 2019, 16:09

Hoewel De Volkskrant niet bepaald enthousiast was over de graphic novel, is men enthousiaster over dit boek.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... bc7507a10/
De bespreking van de graphic novel staat hier als laatste.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... b591cad2f/

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”