# Thomas van Slobbe - Wild water

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo

# Thomas van Slobbe - Wild water

Berichtdoor Marjo » 14 Jan 2019, 20:37

Dit boek is een heruitgave. De auteur heeft het eerder in 2002 gepubliceerd bij een andere uitgever en onder een andere naam en een andere omslag.
Ik heb wel geprobeerd een ander verslag te schrijven, het kwam alleen op hetzelfde neer, en dat lijkt me helemaal raar: hetzelfde maar net iets anders geformuleerd.Dus doe ik het toch op deze manier.

http://www.thrillers-leestafel.info/thomas-van-slobbe/

Hier staat het eerdere verslag:

http://www.thrillers-leestafel.info/ruben-van-dijk/

Dettie
Site Admin

Re: # Thomas van Slobbe - Wild water

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2019, 14:34

Het was toentertijd zelfs een samenleesboek! Zie viewtopic.php?f=11&t=8127

Vind je het geloofwaardig dat dijken worden vernietigd vanwege één een Bosnisch-Servische gevangene. Dat een deel van een land onder water wordt gezet? En die gevangene zit in Scheveningen, als het water bij Leiden is, dan is dat toch vlakbij die gevangene loopt heel erg het risico dat hij ook verdrinkt? Of zie ik het verkeerd?

Herkende je het verhaal overigens of was het als nieuw? Het was 6 jaar geleden dat je het las.

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 21 Jan 2019, 16:43

Terroristen zijn tot alles in staat. Ja, dat is best geloofwaardig. Het gevaar zat bij meerdere dijken, maar de bedoeling was natuurlijk dat de elektriciteit door het water zou uitvallen en dat ze die man dan zo konden oppikken met een helikopter.
Tijdens het lezen rinkelde er vaag een belletje, maar nee, ik herinnerde me de plot niet meer. Dus toch met plezier gelezen.
Zo zie je maar dat je al die bewaarde boeken best nog eens kan lezen.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2019, 16:56

ha ja, dat is waar. Toch grappig dat er maar vaag een belletje rinkelde als het zelfs het samenleesboek was geweest.
Maar ik moet bekennen dat ik ook niet alles meer weet. Vroeger onthield ik beter, maar las ik ook minder dan nu. dat scheelt ook.

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 21 Jan 2019, 17:15

Zes jaar geleden!!! Mijn hemel, weet je wel hoeveel boeken er in die jaren gelezen zijn?
Het zijn echt alleen de juweeltjes die ik me herinner, het betere boek, of eentje die me echt geraakt heeft. Dat is maar het topje van een ijsberg.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 21 Jan 2019, 17:25

Ja ik weet hoeveel boeken er in al die jaren gelezen zijn... ik zet ze in het archief haha.
De boeken voor volwassenen -romans of non fictie - weet ik vaak nog wel, maar kinderboeken ook niet. Een heel enkele keer wel, net wat jij zegt, de juweeltjes.

Dettie

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”