Maurizio De Giovanni - De dood bedriegt in Napels

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate

Maurizio De Giovanni - De dood bedriegt in Napels

Berichtdoor Renate » 19 Aug 2018, 15:36

Als de oude tarotkaartlezer Carmela Calise in haar appartement is doodgeslagen moet de excentrieke commissaris Ricciardi de zaak oplossen. Hij heeft een gave en hoewel hij iedere zaak op weet te lossen, is hij op het bureau niet bijzonder populair. Dat heeft vooral te maken met het feit dat hij erg op zichzelf en gesloten is, terwijl hij op mysterieuze wijze al z'n zaken op weet te lossen. Alleen z'n trouwe assistent Raffaele Maione heeft geen problemen met z'n baas en hij mag hem wel. De boeken over commissaris Ricciardi spelen zich af in de jaren 30, in het Italië van Benito Mussolini.

Lees verder http://thrillers-leestafel.info/maurizio-de-giovanni
-

Dettie
Site Admin

Re: Maurizio De Giovanni - De dood bedriegt in Napels

Berichtdoor Dettie » 20 Aug 2018, 13:50

Het 'klinkt' als een lekker boek Renate.
Er was ook een Deense (?) serie op tv een hele tijd geleden waarin de politieman ook een bepaalde helderziende gave had. Hij zag beelden van een vermist iemand enz. Was wel bijzonder.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 20 Aug 2018, 14:33

Het was ook een lekker boek en het smaakte zeker naar meer. Ik ben niet zo dol op speciale gaven, maar hoewel de commissaris de doden ziet, speelt dit geen rol in het oplossen van het misdrijf. Het is dus niet zo dat de doden vertellen wie hen vermoord heeft.

Moet het boek niet bij de 'D' staan van De Giovanni?
Dat geeft de catalogus van de bibliotheek tenminste aan.
https://www.bibliotheekdenhaag.nl/Colle ... tion=zColl
https://www.bibliotheekdenhaag.nl/Colle ... tion=zColl

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 21 Aug 2018, 11:32

Nee, ik plaats zoiets onder de G. Vlaamse schrijvers heten ook vaak De Poperinge of Van Poperingen, met hoofdletters bij de en van. Je hebt ook schrijvers die El Barbier heten of zoiets. Als ik die allemaal bij de E, D of V zou zetten dan zijn ze niet meer terug te vinden en krijg je hele waslijsten met namen onder de E,D of V. Het zou hetzelfde zijn als van Hemert onder de V te plaatsen.
Als de bibliotheek het bij de D wil plaatsen is dat prima maar ik doe het niet in elk geval.

Bij de uitgever staat de naam overigens met een kleine letter d zie ik nu.
Bij Bruna staat de schrijver weer als De Giovanni en als ik op internet kijk wisselt het nogal, de ene keer De en andere keer de.
Bij Wikipedia is het ook de Giovanni ipv De Giovanni

Dettie
die deze naam nu niet snel meer zal vergeten :D

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”