Dit thrillerdebuut van Frederik Baas (een pseudoniem van Jan van Mersbergen) is met een zeer charmante eenvoud geschreven. Heel mooi.
Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/frederik-baas
Frederik Baas - Dagboek uit de rivier
Re: Frederik Baas - Dagboek uit de rivier
Van Mersbergen? Dan moet dit op de lijst!!
Dit ga je mooi vinden!
Ja, dat kan haast niet anders!
Ik stuur het naar je op.
Oh, wat lief! Dank je wel!
Geweldig!!! Zelf zegt Mersbergen dat het echt een thriller is, maar je herkent wel degelijk de romanschrijver in de manier waarop hij dit verhaal vorm heeft gegeven. Het is alsof de ik-figuur een alwetende verteller is, en dat werkt heel bevreemdend maar tegelijk nieuwsgierigmakend. Je moet door lezen. Het is gewoon jammer dat er ontknoping komt. Daar herken je dan weer wel de thriller aan, want in een roman hoeft er geen einde te zijn.
Ergens zegt hij: 'de lezer maakt het verhaal. Die maakt het verhaal af, in zijn of haar hoofd.'
Dat hoeft niet bij een thriller. Ook niet bij deze. Maar voor je de voorgekookte ontknoping krijgt, kun je heel wat puzzelen.
Een fantastisch boek.
Dank Annemarie!
Ergens zegt hij: 'de lezer maakt het verhaal. Die maakt het verhaal af, in zijn of haar hoofd.'
Dat hoeft niet bij een thriller. Ook niet bij deze. Maar voor je de voorgekookte ontknoping krijgt, kun je heel wat puzzelen.
Een fantastisch boek.
Dank Annemarie!
Wat heerlijk dat je zo genoten hebt. Het is ook echt een voortreffelijk boek. De vertelstijl maakt inderdaad enorm nieuwsgierig. Wat weet de verteller dat jij niet weet? Hij vertelt het met een zekere zelfgenoegzaamheid. Hij weet het allemaal precies maar hij bepaalt wanneer jij het ook mag weten.
Jas precies, en dat leest lekker! Ik ben niet van de series, maar van deze mogen er meer komen!
Van mij ook!
Volgend jaar april komt de volgende zei hij zojuist op de radio, toen hem de Hebbanprijs voor beste debuutthriller overhandigd werd!!
Goed nieuws en... goed nieuws!
Kijk...dit is nu mét recht een literaire thriller! Onlangs gelezen: een voortreffelijk boek!
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”