"De zojuist afgestudeerde Sofia is toe aan verandering. Aan een nieuwe start. Nu ze voortaan zonder haar vriend Ellis door het leven zal gaan, moet het roer om. Hoe, dat weet ze nog niet. Ze hoopt dat ene Franz Oswald haar dat tijdens zijn gratis lezing zal vertellen. Samen met haar beste vriendin Wilma is ze onderweg naar het eiland waar ViaTerra, het centrum van Oswald, gevestigd is. Volgens Oswald is hij in staat mensen een nieuwe toekomstvisie te verschaffen en dat is precies wat Sofia nodig heeft. Ook is ze nieuwsgierig naar de man over wie tegenwoordig veel gepraat wordt. Is hij echt zo knap als iedereen beweert?"
Lees mijn recensie hier: http://thrillers-leestafel.info/mariette-lindstein
Mariette Lindstein - De sekte
Mariette Lindstein - De sekte
Laatst gewijzigd door Annemarie op 04 Okt 2017, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mariette Lindstein - De sekte
oei dat klinkt heel goed. Ik hou wel van inside verhalen over sektes. maar inderdaad wat een griezelig gedoe.
Bijzonder dat ze er een thriller over geschreven heeft. Het verhaal, de belevenis zelf om in zo'n sekte te leven is al thrillerachtig genoeg lijkt me
Dettie
Bijzonder dat ze er een thriller over geschreven heeft. Het verhaal, de belevenis zelf om in zo'n sekte te leven is al thrillerachtig genoeg lijkt me

Dettie
Re: Mariette Lindstein - De sekte
Wat zo griezelig is, is dat het heel geleidelijk gaat. Eerst is alles heel leuk en gezellig maar dan begint de sekteleider steeds extremer gedrag te vertonen. Hij geeft personeelsleden zelfs straf als ze niet doen wat hij zegt en dat neemt steeds extremere vormen aan. Het contact met de buitenwereld wordt gecensureerd. Als lezer heb je goed door dat het op een buitenstaander meteen al niet goed overkomt maar dat het voor iemand die hartelijk in de groep wordt opgenomen aanvankelijk juist heel prettig is.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”