Tony Schumacher - Tijden van duisternis

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie

Tony Schumacher - Tijden van duisternis

Berichtdoor Annemarie » 13 Mar 2017, 19:12

In deze thriller heeft Duitsland de Tweede Wereldoorlog gewonnen. Voormalig brigadier en oorlogsveteraan John Rossett zet zijn Joodse medeburgers zonder vragen te stellen op de trein. De oorlog heeft hem lamgeslagen. Wanneer hij achter een boekenkast een zevenjarig jongetje aantreft, slaat de twijfel over de aard van zijn werkzaamheden toe.

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/tony-schumacher

Marjo

Re: #Tony Schumacher - Tijden van duisternis

Berichtdoor Marjo » 13 Mar 2017, 20:17

Een akelig verhaal lijkt me dit..

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 13 Mar 2017, 20:20

Het is geen vriendelijk verhaal maar wel een goed verhaal. Het zet echt aan het denken. Het vereist moed om de strijd met de vijand maar vooral met jezelf aan te gaan.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2017, 09:50

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dit als thriller aangemerkt wordt. Het lijkt mij vooral een verhaal over hoe het had kunnen lopen als Duitsland de oorlog had gewonnen. En met welke tegenstrijdige gevoelens je dan om moet gaan, die er evengoed wel zijn geweest denk ik, als het om de vernietigig van mensen gaat.

(Er is eerder een roman verschenen (ben de naam kwijt) over een jongetje in Parijs dat verstopt zat in een kast.)

Dettie

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 15 Mar 2017, 10:22

Het is wel echt een thriller. Er zit namelijk een flinke dosis geweld en spanning in het boek. Je kunt je misschien voorstellen dat je niet zomaar een Joods jongetje kunt redden als je hem al aan de autoriteiten hebt overgedragen.

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”