Karin Fossum-De Indiase bruid

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Berichten: 44193
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Karin Fossum-De Indiase bruid

Berichtdoor Dettie » 29 Mei 2005, 12:25

Gunder Jomann is een man van vijftig. Hij is nog vrijgezel en woont in een dorp in Noorwegen. Op een dag besluit hij naar India te gaan om een vrouw te zoeken. Dit lukt, hij ontmoet Poona en niet veel later trouwt hij met haar.

Lees verder, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/karin-fossum


Bianca

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 25 Okt 2009, 23:37

Hebben nog meer mensen dit boek gelezen? En was het einde nou echt open of heb ik over iets heen gelezen?
Ook dit gaat voorbij.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44193
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Okt 2009, 10:52

Helaas heb ik geen antwoord voor je, ik lees geen thrillers.

Dettie

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 26 Okt 2009, 12:48

Ik heb het boek jaren geleden gelezen: mijn eerste Karen Fossum.
Helaas kan ik me het einde totaal niet meer herinneren....

groetjes, irene

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 26 Okt 2009, 19:38

Geen flauw idee; ik ken dit boek van haar niet.

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 28 Okt 2009, 21:21

Het was een bloedstollend boek, hoor. En, Dettie, ik ben de laatste maanden helemaal in de thrillermood, en dan weer maanden niet.
Ook dit gaat voorbij.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Karin Fossum-De Indiase bruid

Berichtdoor Joanazinha » 23 Apr 2016, 19:24

Ik heb het boek vandaag uitgelezen. En om een oude vraag van Dettie te beantwoorden: het einde is redelijk open, althans is voor verschillende interpretatie vatbaar. Er is een moordenaar gepakt die ook alle bijzonderheden wist, maar Karin Fossum hint in het laatste hoofdstuk op een mogelijke andere (mede?)dader. Niet het sterkste deel van het boek ben ik bang, voor de rest vond ik het steengoed. Mijn reactie bij dit bookcrossingboek was:

De Indiase bruid is een ontroerend mooi liefdesverhaal wat ook mooi zou moeten eindigen. Maar dat gebeurt helaas niet. Gunder Joman vindt zijn grote liefde, Poona, in India. Wanneer zij hem volgt naar Noorwegen kan hij haar door omstandigheden niet van het vliegveld halen. Poona verdwijnt van de aardbodem en wordt de volgende dag gruwelijk vermoord gevonden. Werk aan de winkel voor inspecteur Sejer.

Het is ongelofelijk knap hoe Karin Fossum erin is geslaagd het liefdesverhaal door het hele boek heen vast te houden. De rouwende Joman, een stille vijftiger, wordt heel treffend beschreven. Ook de beslotenheid van het kleine dorp waar hij woont en de onwil van mensen om kwaad of goed van elkaar te spreken komt goed naar voren. En daar tussendoor speurt Sejer naar de moordenaar.
Het einde vond ik wat onbevredigend maar laat ruimte voor interpretatie door de lezer zelf. Maar het is ook het minst overtuigende deel van het boek.
Al met al heb ik genoten van dit boek.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten