Laura Lippman - Verdwenen zusjes

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie

Laura Lippman - Verdwenen zusjes

Berichtdoor Annemarie » 29 Mar 2015, 13:43

"De onbekende vrouw komt verward over. Ze is doorgereden na een ongeluk maar heeft haar beschadigde auto een eindje verderop in de berm geparkeerd om te voet verder te gaan. Wanneer de politie haar aanhoudt, verklapt ze iets wat ze jarenlang zorgvuldig geheim heeft gehouden. In haar verwarde toestand vertrouwt ze de politieman die haar aanhoudt toe dat ze een van de zusjes Bethany is. De jonge politieagent begrijpt niet wat ze bedoelt maar zijn oudere collega’s doen dat wel."

Lees verder: http://www.thrillers-leestafel.info/laura-lippman
Laatst gewijzigd door Annemarie op 11 Mei 2015, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin

Re: Laura Lippman - Verdwenen zusjes

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2015, 15:46

Het is inderdaad spannend. Ben nu ook nieuwsgierig of ze echt Heather is of niet.

Dettie

Renate

Berichtdoor Renate » 29 Mar 2015, 16:31

Het klinkt als een interessant boek, hoewel het thema natuurlijk al vaker gebruikt is.

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 29 Mar 2015, 17:37

Het is interessant maar persoonlijk vind ik het verhaal niet goed genoeg uitgewerkt.

Joanazinha

Berichtdoor Joanazinha » 24 Okt 2015, 13:11

Grappig Annemarie. Ik heb hetzelfde als jij. In mijn recensie concludeer ik o.a.:
Laura Lippman's schrijfstijl is vlot en toegankelijk en leest prettig. Echter, doordat ze niet de focus op 1 persoon richt maar alle karakters in het drama een stem wil geven, creëert de auteur ook een afstand tot de personages. Er is niet direct een 'slachtoffer' waarmee je je kunt identificeren – zelfs niet de verdwenen zusjes – of een grote held waar je het verhaal aan op kunt hangen. Ook de niet altijd even logische sprongen in de tijd zetten de lezer af en toe op het verkeerde been.

http://www.thrillers-leestafel.info/laura-lippman

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » 24 Okt 2015, 15:12

Dat heb je mooi beschreven. Het verhaal loopt gewoon niet lekker. Ik ben blij dat ik ook "Als ik weg ben" heb gelezen. Die is heel anders en veel beter. Ze kan het dus wel! Maar waarom ik nou overal van die positieve berichten over dit boek lees...

Terug naar “Het spannende boek/thrillers”