Lars Kepler - Slaap

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Renate » 23 Jun 2014, 14:28

Marjo schreef:Het is goed om je ogen open te houden en niet alles kritiekloos te aanvaarden, maar daarom ben je nog niet minder een liefhebber toch?

Maar is dat nu juist niet het kenmerk van de germanofiel, dat hij werkelijk van alles wat Duits is houdt?

Marjo
Berichten: 25883
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Marjo » 23 Jun 2014, 15:57

Dit zegt het woordenboek:
'Duitsgezinde , iemand die Duitsland en de cultuur van Duitsland bewondert en bestudeert'

Dat houdt volgens mij niet in dat je onvoorwaardelijk alles wat Duits is bewondert.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Renate » 23 Jun 2014, 16:21

Marjo schreef:Dit zegt het woordenboek:
'Duitsgezinde , iemand die Duitsland en de cultuur van Duitsland bewondert en bestudeert'

Dat houdt volgens mij niet in dat je onvoorwaardelijk alles wat Duits is bewondert.

Bewonderen en bestuderen vind ik voor mij toch wat te sterk uitgedrukt. Ik houd niet van alle Duitse cultuur-uitingen, bijvoorbeeld niet van Schlagers, maar ik ben ook niet echt een liefhebster van Duitse opera's. Bestuderen doe ik het al helemaal niet, al heb ik wel wat artikelen geschreven over Duitse groepen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Renate » 27 Jun 2014, 07:55

Ik ben momenteel bezig in 'Onschuld', dat ik bijna uit heb en hier komt de eerder genoemde Jurek Walter, die kennelijk in 'Slaap' een belangrijke rol speelt, even voor. Er wordt hier in ieder geval wat informatie gegeven over de rol die deze moordenaar in het leven van Joona heeft gespeeld.

Marjo
Berichten: 25883
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Marjo » 27 Jun 2014, 11:23

Ik heb het boek 'slaap' bijna uit. Het boeit niet erg meer eigenlijk.

Marjo
Berichten: 25883
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Marjo » 27 Jun 2014, 11:53

Al vond ik de stijl niet prettig, kortaf en in de tegenwoordige tijd, en vond ik dat er veel te veel afgedwaald werd, het was spannend en lekker lezen.
Tot het moment dat Joona die psychiater en haar gezin vindt. Vanaf dan voel je het allemaal aankomen al ken je de finesses niet. Voor mij is de spanning er af.
Gezien wat ik ooit schreef over 'hypnose' zal dit toch wel de laatste Kepler geweest zijn.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Renate » 28 Jun 2014, 09:35

'Onschuld' heb ik inmiddels uit en het lijkt er op dat er vast een voorzetje voor 'Slaap' is gegeven. Het laatste stukje over Jurek Walter voegt naar mijn mening weinig toe aan het verhaal. Ik hoop dat ik 'Slaap' snel in de bibliotheek kan vinden.

Helaas zijn alle exemplaren voorlopig uitgeleend.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Renate » 21 Aug 2014, 19:48

Inmiddels ben ik begonnen in 'Slaap' en ik heb de indruk dat het laatste stukje uit 'Onschuld', gewoon een soort voorproefje van 'Slaap' is geweest. Het stuk staat namelijk ook in 'Slaap'. Het is wel spannend en ik ben heel benieuwd hoe het af zal lopen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Renate » 24 Aug 2014, 19:39

Marjo schreef:Al vond ik de stijl niet prettig, kortaf en in de tegenwoordige tijd, en vond ik dat er veel te veel afgedwaald werd, het was spannend en lekker lezen.
Tot het moment dat Joona die psychiater en haar gezin vindt. Vanaf dan voel je het allemaal aankomen al ken je de finesses niet. Voor mij is de spanning er af.
Gezien wat ik ooit schreef over 'hypnose' zal dit toch wel de laatste Kepler geweest zijn.

Dat ben ik toch niet met je eens. Nadat Joona de psychiater en haar gezin heeft gevonden, gebeurt er nog heel veel en komen er toch nog wel de nodige verrassingen. En is het verhaal aan het einde wel echt afgelopen?

Marjo
Berichten: 25883
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2014, 09:44

Joh, dit is dus zeker een boek dat ik niet onthoud, ik vind het de moeite niet waard.

Ik weet niet of je nu refereert aan 'de laatste Kepler'? Ik bedoelde dat ik er niet meer van zal lezen, de man mag best door blijven schrijven..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44164
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Dettie » 25 Aug 2014, 10:33

Je hebt geen recensie geschreven Marjo? Ik kan het namelijk niet vinden.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Renate » 25 Aug 2014, 10:55

Marjo schreef:Joh, dit is dus zeker een boek dat ik niet onthoud, ik vind het de moeite niet waard.

Ik weet niet of je nu refereert aan 'de laatste Kepler'? Ik bedoelde dat ik er niet meer van zal lezen, de man mag best door blijven schrijven..

Ik doel eigenlijk op het einde van 'Slaap', waar Joona ineens verdwenen is. Er moeten meer delen komen, want ik meen dat de serie 7 delen zou krijgen.

Ik vond het zelf wel een goed boek en verheug me al op een volgend deel.

Marjo
Berichten: 25883
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2014, 11:00

Klopt, ik heb geen verslag gemaakt. Op een bepaald moment voel je het allemaal aankomen, en vanaf dat moment ben ik erg diagonaal gaan lezen Het boeide niet meer. Dus kan ik geen echt verslag maken.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Annemarie » 25 Aug 2014, 14:48

Renate schreef:Ik vond het zelf wel een goed boek en verheug me al op een volgend deel.


Ik sluit me bij Renate aan!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44164
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lars Kepler - Slaap

Berichtdoor Dettie » 26 Aug 2014, 08:59

Hier is naast een recensie over Slaap een filmpje te zien waarin Lars Kepler over het eerste boek 'Hypnose' geïnterviewd wordt.

http://boekhandeliwema.wordpress.com/20 ... je-krikke/

Dettie
Die nu pas bij Annemaries recensie staan dat Lars Kepler het pseudoniem voor een schrijversechtpaar is. Shame on me.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten