Welk spannend boek gaan we samen lezen in juni/juli
Welk spannend boek gaan we samen lezen in juni/juli
Ik moet eerst in de kast duiken vooraleer ik iets kan nomineren....
Ook al grote stilte....

Ik nomineer: Gerecht - Rood&Rood, 187 pagina's.
Overal wordt zijn verhaal afgedaan als dat van een gek: Lou Maas denkt dat hij de zoon is van Prins Bernard. Gek is hij niet, alleen zwakbegaafd. Hij leidt een onschuldig genoeg leven, gevuld met lekker koken en brieven schrijven over zijn afkomst, tot hij een rode waas voor zijn ogen krijgt en met behulp van zijn keukenmessen zelf gerechtigheid zoekt.
Het spoor dat de rechercheurs Uithuisje en Pardoen volgen eindigt in een kliniek voor Korsakov-patiënten.
De gelukkige weduwe - Marjan van Marle, 144 paina's.
Hansje Mutendam-Jorna, moeder van twee kinderen en getrouwd met de accountant Walter Muntendam, wordt opgebeld door een redacteur van het populaire weekblad MARIE BELLE. 'Een kennismakings-interview', noemt de journalist het, om die-leuke-moeder-die-ook-nog-een-column-schrijft bij de lezers van het grootste vrouwenblad-van-Nederland te introduceren. Want dat is wat Hansje zal gaan doen: een column schrijven over haar gezin voor de MARIE-BELLE. En dat is ook wat haar leven en dat van haar man en kinderen ingrijpend zal veranderen. De tijd dat het vertrouwde geluid van haar Miele wasdroogcombinatie de belangrijkste muziek in haar leven was, zal sneller dan ze denkt achter haar liggen en het zal niet lang meer duren of haar wekelijkse golfles is niet meer de spannendste gebeurtenis in haar bestaan. Om zich te handhaven en om haar column boeiend en op de doelgroep toegesneden te houden zal Hansje de gezinssamenstelling drastisch moeten herzien. DE GELUKKIGE WEDUWE is een spannende thriller
Re: Welk spannend boek gaan we samen lezen in juni/juli
Ik trek de nominatie voor de gelukkige weduwe weer in, kan dat ook? Ik kreeg het net in handen, las een stukje en moest spontaan wenen. Ik geloof niet dat ik het red om een heel boek met meer van deze achterlijke frases te lezen. Niveau dieptepunt.
Ha ha! Goed dat je het op tijd ziet!
-
Ik heb op dit moment 2 nominaties. Misschien komt er morgen nog een derde bij, maar dat is nog niet zeker.
Wild water - Ruben van Dijk
Nederland ligt onder de zeespiegel. Wat als iemand de dijken laat springen? Anne is de mooie en succesvolle echtgenote van Henk-Jan Rombouts, een saaie directeur-generaal op het ministerie van Veiligheid en Justitie. Op de stormachtige avond van 12 februari laat ze zich verleiden tot een onenightstand in een leegstaand vakantiehuisje bij Katwijk. Maar na afloop blijkt dat Anne en haar jonge minnaar Wessel niet meer weg kunnen. Het huis en de wijde omgeving stromen razendsnel vol water door een dijkdoorbraak! Op een zelfgebouwd vlot laten Anne en Wessel zich landinwaarts drijven tot ze een verlaten flatgebouw aan de rand van de stad bereiken. Dodelijk vermoeid en onderkoeld eten en drinken ze iets. Meteen daarna voelt Anne zich doodziek. Heeft Wessel haar vergiftigd? Anne weet ook niet dat de dijkdoorbraak een goed geplande terreuraanslag is en dat er bij de regering en de AIVD volledige paniek is uitgebroken…
Paperback, 277 blz.
Ogen van angst - Dean Koontz
Tina Evans gaat door de zwaarste periode in haar leven, een jaar geleden verloor ze haar zoontje Danny bij een tragisch verkeersongeluk. Ze stort zich op haar werk en wordt de succesvolste producent van shows in Las Vegas.
Totdat ze in Danny’s oude slaapkamer de woorden: ‘Niet dood’ op zijn schoolbord leest. Is het een zieke grap, het tastbare bewijs van haar eigen onderbewustzijn of iets heel anders?
Tina begint een zoektocht naar de waarheid en telkens wanneer de oplossing van het mysterie aan het licht dreigt te komen, worden mensen op brute wijze vermoord. De waarheid is zo angstaanjagend en gevaarlijk dat ze misschien maar beter verborgen kan blijven...
Paperback, 288 blz.
Wild water - Ruben van Dijk
Nederland ligt onder de zeespiegel. Wat als iemand de dijken laat springen? Anne is de mooie en succesvolle echtgenote van Henk-Jan Rombouts, een saaie directeur-generaal op het ministerie van Veiligheid en Justitie. Op de stormachtige avond van 12 februari laat ze zich verleiden tot een onenightstand in een leegstaand vakantiehuisje bij Katwijk. Maar na afloop blijkt dat Anne en haar jonge minnaar Wessel niet meer weg kunnen. Het huis en de wijde omgeving stromen razendsnel vol water door een dijkdoorbraak! Op een zelfgebouwd vlot laten Anne en Wessel zich landinwaarts drijven tot ze een verlaten flatgebouw aan de rand van de stad bereiken. Dodelijk vermoeid en onderkoeld eten en drinken ze iets. Meteen daarna voelt Anne zich doodziek. Heeft Wessel haar vergiftigd? Anne weet ook niet dat de dijkdoorbraak een goed geplande terreuraanslag is en dat er bij de regering en de AIVD volledige paniek is uitgebroken…
Paperback, 277 blz.
Ogen van angst - Dean Koontz
Tina Evans gaat door de zwaarste periode in haar leven, een jaar geleden verloor ze haar zoontje Danny bij een tragisch verkeersongeluk. Ze stort zich op haar werk en wordt de succesvolste producent van shows in Las Vegas.
Totdat ze in Danny’s oude slaapkamer de woorden: ‘Niet dood’ op zijn schoolbord leest. Is het een zieke grap, het tastbare bewijs van haar eigen onderbewustzijn of iets heel anders?
Tina begint een zoektocht naar de waarheid en telkens wanneer de oplossing van het mysterie aan het licht dreigt te komen, worden mensen op brute wijze vermoord. De waarheid is zo angstaanjagend en gevaarlijk dat ze misschien maar beter verborgen kan blijven...
Paperback, 288 blz.
-
Zal ik maar met stemmen beginnen?
Ik stem op een boek dat ik zelf heb genomineerd: Wild water van Ruben van Dijk.
Joanazinha
Ik stem op een boek dat ik zelf heb genomineerd: Wild water van Ruben van Dijk.
Joanazinha
Ik nomineer het boek dat ik pas heb gelezen en gerecenseerd. Omdat ik het zo goed vind.
Deon Meyer- 13 uur
Wanneer een Amerikaanse rugzaktoeriste in Kaapstad verdwijnt en politici in paniek raken over het beschadigde imago van de stad, krijgt inspecteur Benny Griessel de taak om de jonge vrouw terug te vinden.
De keuze voor Benny is allesbehalve oncontroversieel, want zijn alcoholprobleem is alom bekend, en zijn carrière is na 25 jaar bij de politie nagenoeg tot stilstand gekomen. Maar de zaak van het verdwenen meisje biedt hem een kans om nog een keer te laten zien waarom velen binnen de politie en de politiek hem als een ware legende beschouwen.
Benny heeft slechts dertien uur de tijd om de jonge vrouw terug te vinden, om twee moorden op te lossen en om tussendoor zijn jarenlange ervaring over te dragen op de volgende generatie misdaadbestrijders, die afkomstig zijn uit alle etnische groeperingen die het nieuwe Zuid-Afrika rijk is. Dertien uur om een complot te ontrafelen dat een bedreiging blijkt te vormen voor het hele land…
Deon Meyer- 13 uur
Wanneer een Amerikaanse rugzaktoeriste in Kaapstad verdwijnt en politici in paniek raken over het beschadigde imago van de stad, krijgt inspecteur Benny Griessel de taak om de jonge vrouw terug te vinden.
De keuze voor Benny is allesbehalve oncontroversieel, want zijn alcoholprobleem is alom bekend, en zijn carrière is na 25 jaar bij de politie nagenoeg tot stilstand gekomen. Maar de zaak van het verdwenen meisje biedt hem een kans om nog een keer te laten zien waarom velen binnen de politie en de politiek hem als een ware legende beschouwen.
Benny heeft slechts dertien uur de tijd om de jonge vrouw terug te vinden, om twee moorden op te lossen en om tussendoor zijn jarenlange ervaring over te dragen op de volgende generatie misdaadbestrijders, die afkomstig zijn uit alle etnische groeperingen die het nieuwe Zuid-Afrika rijk is. Dertien uur om een complot te ontrafelen dat een bedreiging blijkt te vormen voor het hele land…
Wild water heb ik gelezen, en is goed. Maar niet voor een tweede keer.
Ik dacht vanmorgen: laat ik een prijswinnaar nomineren.. De Houcke, daar heb ik nog nooit iets van gelezen,
'De minzame moordenaar; is een ouder boek van hem.
Hoewel ik ook best wil gaan voor de debutant Kevin Valgaeren.
Ik zoek straks meer info op..
Ik dacht vanmorgen: laat ik een prijswinnaar nomineren.. De Houcke, daar heb ik nog nooit iets van gelezen,
'De minzame moordenaar; is een ouder boek van hem.
Hoewel ik ook best wil gaan voor de debutant Kevin Valgaeren.
Ik zoek straks meer info op..
Nou ik wacht even af wat het gaat worden, de dagen gaan veel te hard!
Dettie
Dettie
De Houcke: De minzame moordenaar:
Als het stadje Ieper wordt opgeschrikt door drie gelijksoortige moorden, schakelt de politie een gedragskundige in om de dader sneller te kunnen opsporen.
Maar: het is in onze bibliotheek compleet uitgeleend, en nog gereserveerd ook.
En dat geldt ook voor dit debuut.
Kevin Valgaeren: De ziener:
Een jongeman met een bijzondere gave doet onderzoek naar de dood van twee meisjes, die iets te maken zou hebben met een verlaten pastorie waar het zou spoken.
Maar: dat boek van Deon Meyer is er niet eens.
En Koontz is ook uitgeleend, en er is slechts een exemplaar.
Als het stadje Ieper wordt opgeschrikt door drie gelijksoortige moorden, schakelt de politie een gedragskundige in om de dader sneller te kunnen opsporen.
Maar: het is in onze bibliotheek compleet uitgeleend, en nog gereserveerd ook.
En dat geldt ook voor dit debuut.
Kevin Valgaeren: De ziener:
Een jongeman met een bijzondere gave doet onderzoek naar de dood van twee meisjes, die iets te maken zou hebben met een verlaten pastorie waar het zou spoken.
Maar: dat boek van Deon Meyer is er niet eens.
En Koontz is ook uitgeleend, en er is slechts een exemplaar.
Wild water lijkt me leuk, maar dat heeft Marjo al gelezen. Een van de anderen is ook goed, maar wel handig als het niet super nieuw is, dan valt het in de bieb te verkrijgen.
Dat ik het al gelezen heb is geen probleem hoor.
Dan maar wild water doen?
Dettie
Dettie
Ik vind het prima.
Oké dan doen we Wild water.
Dettie
Dettie
-
Ik zie dat ik nog een hele discussie gemist heb
. Ik vind Wild Water prima; maar ik vond bij de andere nominaties ook nog wat moois zitten, zoals dat boek van Dehouck. Misschien bewaren tot na de vakantie c.q. dan opnieuw nomineren?
Ik heb Wild water thuis liggen; als Annemarie en/of irene of een andere bekende leestafelaar het wil lenen, dan kan dat uiteraard. Ik hoor wel of het nodig is.

Ik heb Wild water thuis liggen; als Annemarie en/of irene of een andere bekende leestafelaar het wil lenen, dan kan dat uiteraard. Ik hoor wel of het nodig is.
Nu ben ik een hopeloze recensent als het om spannende boeken gaat, want ik vind spanning niet fijn. Wel spanning die door verwachting wordt opgeroepen, maar niet de spanning die om je heen sluipende griezels kunnen veroorzaken. Al ellendig genoeg dat ze bestaan.
Dit schrijft iemand op een ander forum en dat is nu precies wat ik steeds probeer te zeggen als ik meldt dat ik geen thrillers lees.
Dettie
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”